Měli vyrábět prémiové baterie pro elektrické sporťáky nebo experimentální letadla. Namísto toho slovenská společnost InoBat zastavila výrobu ve Voderadech na západě sousední země, propouští zaměstnance a má problémy i s včasným vyplácením mezd. Vedení firmy nicméně tvrdí, že jde pouze o změnu výrobní strategie. InoBat se prý nově zaměří na obranný průmysl.

Koncem roku 2023 ohlásila společnost InoBat spuštění „první slovenské linky na výrobu baterií“ ve Voderadech. Loni top management v čele s výkonným ředitelem a spoluzakladatelem Mariánem Bočkem informoval o spuštění výroby prvních vysokovýkonných bateriových článků se značkou „made in Slovakia“.

„Nejenže vyrábíme baterie, ale také je navrhujeme a přizpůsobujeme potřebám každého zákazníka. Tento proces si vyžaduje výjimečné znalosti a specializované dovednosti a jsem hrdý na to, že jsme ho vyvinuli na Slovensku,“ zdůraznil Marián Boček v dubnu minulého roku.

Skutečnost je ale zřejmě pochmurnější. Kolegy ze slovenského Forbesu o předminulém víkendu oslovil e-mailem člověk, který se představil jako zaměstnanec voderadského provozu.

Uvedl, že InoBat propustil ve dvou vlnách kolem padesáti z celkových 110 lidí, zbývající zaměstnanci nedostali za červen mzdy a výrobní linka je už asi půl roku odstavena. „Na lince je tma, energie jsou vypnuté, už ani teplá voda neteče,“ dodal.

V článku zazní:
  • Co přesně má InoBat za problémy?
  • Jak společnost současnou neutěšenou situaci Marian Boček vysvětluje?
Forbes Digital Premium