Dedoles, slovenská společnost, která prodává nejen své pestrobarevné ponožky i v Česku, výrazně mění svou marketingovou strategii. Zavírá také své kamenné prodejny a plánuje spolupráci se zahraničními partnery. Informoval o tom týdeník Trend.
Za úspěšným příběhem zpívajících křečků v ponožkách stojí Jaroslav Chrapko. Založil společnost Dedoles, která patřila k nejrychleji rostoucím v regionu. V roce 2021 se její tržby vyšplhaly na rekordních 93,5 milionu eur.
Finanční priority
Po prudkém skoku však následovaly problémy, až nakonec společnost v květnu 2022 požádala o restrukturalizaci. Novým šéfem se stal manažer Ján Cifra, který má zkušenosti s řízením velkých týmů v nadnárodních IT společnostech, dříve byl generálním ředitelem webhostingové firmy Websupport.sk a působil také ve společnosti Piano Media.
Se svým týmem vypracoval plán restrukturalizace. Ten nejprve schválili věřitelé, mezi největší patří Tatra banka, Citibank Europe, mediální agentura ZenithMedia, logistická společnost GEFCO Forwarding Slovakia a technologická společnost Photoneo. Plán schválil také soud.
Další kreativní reklamy
Podle týdeníku Trend je na stole nová marketingová strategie a uzavření kamenných prodejen, které jsou pro Dedoles v současné situaci luxusem. Musí se soustředit na splácení závazků vůči věřitelům, proto se chce zaměřit především na svůj e-shop a během roku plánuje uvést na trh několik nových produktů.
Ani tančící křečky v televizi ještě nějakou dobu neuvidíme. V současné době na ně údajně nejsou finance, ale v budoucnu by se k nim společnost ráda vrátila.
A přestože algoritmy Facebooku dnes firmám jako Dedoles úplně nepřejí, generální ředitel Ján Cifra pro Trend uvedl, že reklamu na zmíněné sociální síti stále považuje za jeden z nejlepších kanálů, jak oslovit nové zákazníky.
Proto do nich Cifra podle svých slov plánuje investovat hodně peněz, ale zároveň chce reklamy lépe cílit a kreativněji zpracovávat. Nový plán dokonce konzultuje se samotným Facebookem.