Automobilka Stellantis a čínský výrobce baterií CATL podepsali předběžnou smlouvu o dodávkách bateriových článků a modulů pro výrobu elektromobilů v Evropě. Firmy v úterý ve společném sdělení uvedly, že také zvažují investici do vytvoření společného podniku na podporu elektrifikace aut. Každá z firem by v něm držela poloviční podíl.
Na základě smlouvy, jejíž finanční podrobnosti firmy nezveřejnily, bude CATL Stellantisu dodávat lithium-železo-fosfátové baterie. Stellantis je francouzsko-italský automobilový koncern, pod který spadají značky jako Fiat, Peugeot, Alfa Romeo nebo Jeep. Baterie LFP umožní Stellantisu nabízet vysoce kvalitní, odolné a cenově dostupné elektromobily v segmentech osobních automobilů, crossoverů a malých i středních sportovně-užitkových vozů, uvedly firmy.
Předběžná smlouva nastínila dlouhodobou spolupráci mezi oběma podniky, včetně „identifikace příležitostí k dalšímu posílení hodnotového řetězce baterií“. „Věříme, že toto partnerství bude rozhodujícím krokem na cestě obou firem k cílům uhlíkové neutrality,“ řekl předseda a generální ředitel firmy CATL Robin Zeng.
Generální ředitel společnosti Stellantis Carlos Tavares uvedl, že podepsané memorandum o porozumění o chemickém složení baterií je „další složkou naší dlouhodobé strategie na ochranu svobody mobility pro evropskou střední třídu“.
Z hlediska nutnosti zajistit si v Evropě baterie pro své elektromobily staví automobilka Stellantis tři závody označované jako gigafactory, a to ve Francii, v Německu a v Itálii. Činí tak prostřednictvím společného podniku ACC s německou automobilkou Mercedes a s francouzským energetickým koncernem TotalEnergies. Další v regionu mohou následovat, uvedla agentura Reuters.
Automobilová skupina Stellantis vznikla na začátku roku 2021 sloučením italsko-americké automobilky Fiat Chrysler a francouzské PSA, výrobce aut Peugeot. Od té doby Stellantis uzavřel několik smluv o dodávkách materiálů nutných pro jeho globální výrobu elektromobilů.