Tržby amerického kavárenského řetězce Starbucks v prvním fiskálním čtvrtletí stouply o osm procent na rekordních 9,43 miliardy dolarů (216 miliard korun). Je to ale méně, než čekali analytici. Firma kvůli slabší poptávce v Číně a na některých jiných trzích snížila výhled na zbytek letošního fiskálního roku.
Analytici oslovení společností FactSet odhadovali tržby v období od října do prosince na 9,6 miliardy. Celosvětové tržby v prodejnách otevřených alespoň rok vzrostly o pět procent, což bylo také méně než sedmiprocentní nárůst předpovídaný analytiky.
Kávový gigant ze Seattlu nyní očekává, že jeho tržby v tomto fiskálním roce vzrostou o sedm až deset procent. Na začátku listopadu ještě odhadoval růst tržeb na deset až dvanáct procent.
Generální ředitel společnosti Starbucks Laxman Narasimhan ale zmínil i dobré zprávy z prvního čtvrtletí. Prodej ve Spojených státech byl o svátcích dobrý. Společnost zaznamenala historicky nejvyšší výdaje za dárkové karty v USA, zákazníci si na nich předplatili 3,6 miliardy dolarů. Zákazníci v USA také nechávali v pobočkách rekordní útratu za jednu objednávku.