Americký kavárenský řetězec Starbucks zvažuje prodej podílu ve svém čínském podniku. Odvolává se na informované zdroje, podle kterých firma zjišťuje zájem potenciálních investorů, včetně domácích firem soukromého kapitálu. Čína je pro Starbucks druhým největším trhem, tržby tam ale klesají.

Starbucks se potýká s klesající poptávkou po svých nápojích na velkých trzích, jako jsou Spojené státy a Čína. Minulý měsíc nový generální ředitel Brian Niccol investorům řekl, že firma hodlá modernizovat své provozovny a lépe porozumět svým čínským aktivitám. Konkurenční prostředí v Číně je podle něj extrémní a podnik musí přijít na to, jak na trhu růst.

Firma na dotaz agentury Reuters zopakovala, že zkoumá možnosti strategického partnerství pro své čínské aktivity a pracuje na nalezení nejlepší cesty k růstu. Žádné další podrobnosti nesdělila.

Čína je pro Starbucks druhým největším trhem. Firma se však v zemi potýká se slabými výdaji spotřebitelů a silnou konkurencí místních řetězců, jako je Luckin Coffee. Loni měla firma Luckin v Číně poprvé vyšší roční tržby než Starbucks.

Starbucks má v Číně téměř 7600 provozoven, což je asi devatenáct procent z celkového počtu provozoven firmy v celém světě. Tržby ale Starbucksu v Číně už tři čtvrtletí klesají, v minulém čtvrtletí to bylo o čtrnáct procent.

V předchozích letech firmy jako McDonald’s a Yum! Brands, což je majitel řetězce restaurací KFC, vyčlenily své čínské aktivity a prodaly podíly firmám soukromého kapitálu. Chtějí tak dosáhnout vyššího růstu a lépe vyhovět místním chutím.