Technologická společnost Twitter začne v rámci boje s dezinformacemi na své stejnojmenné platformě spolupracovat s významnými světovými tiskovými agenturami Reuters a Associated Press, Agentury budou na síti poskytovat kontext k informacím, o nichž se bude ve svých příspěvcích zmiňovat velké množství uživatelů. Twitter doufá, že nová funkce omezí šíření dezinformací na jeho sociální síti, za což opakovaně sklízí kritiku.
Twitter v prohlášení uvedl, že spolupráce s agenturami zajistí, že budou na jeho platformě rychle dostupné přesné a důvěryhodné informace „když se povedou spory o faktech“. „Namísto toho, abychom čekali, než se něco stane virálním, bude Twitter poskytovat kontext k diskuzím s tím, jak se budou vyvíjet,“ uvedla firma a dodala, že hodlá i předvídat směr, kterým by se konverzace mohly začít ubírat.
V současné chvíli Twitter reaguje na rychle se rozvíjející konverzace
o určitých tématech tak, že jeho tým začne vyhledávat spolehlivé zdroje
a nabízet je uživatelům, aby zabránil šíření případných dezinformací.
Nově oznámená spolupráce „zvýší rozsah a rychlost“ těchto zásahů tím, že zvýší „kapacitu přidávat spolehlivý kontext do konverzací,“ uvedla firma. Od spolupráce se zvučnými jmény agentur si slibuje zvýšení důvěryhodnosti poskytovaných informací.
Twitter letos zahájil také provoz systému Birdwatch, který je založen
na práci dobrovolníků. Ti prochází příspěvky a označují takové, které
jsou podle nich zavádějící.
V nezměněné podobě zůstane dosavadní práce dalšího týmu moderátorů
Twitteru, kteří sledují, zda příspěvky neporušují pravidla sociální
sítě. Ty například zakazují sdílet zmanipulované novinové články,
dezinformace o volbách, nebo násilný či nenávistný obsah.