Michal Menšík, strůjce skupiny V-Sharp Ventures, kam spadá zejména logistický startup DoDo, spustil službu ChciStromek.cz. Ta umožní objednat si vánoční stromek a na území hlavního města si jej nechat dovézt až před dveře.
Nejsou to ale žádné anonymní stromky: každá z nabízených normandských jedlí z Dánska je „do poslední větvičky“ nafocená, natočená a má své vlastní jméno. Možná trochu bizarní, ale svým způsobem kouzelné. Vánoce mají být ostatně plné příběhů!
„Neuměl jsem si představit, jak se lidé v době koronavirové pandemie tlačí u stromků, když se mnozí bojí dokonce vyjít ven. Tak nás napadl šílený nápad stromky natočit, a aby se daly rozlišit, tak i pojmenovat,“ vysvětluje Menšík.
„Vtipné je, že část zákazníků zatím kupuje stromky podle jmen svých partnerů nebo dětí, protože od nás dostávají i jakýsi rodný list stromku se jménem,“ dodává s úsměvem.
Přidaná hodnota navíc nespočívá jen ve jméně, ale především v pomoci potřebným. „Koupí stromku může každý přispět na splnění vánočního přání konkrétnímu dítěti z dětského domova,“ komentuje podnikatel spojení s organizací Radost dětem.
Nová služba je součástí internetového květinářství Florino, které V-Sharp Ventures spustilo letos na podzim na technologii startupu Atoto – původně srovnávače online supermarketů z dílny pražské agentury 2Fresh. Menšíkova skupina ho koupila v loňském roce a na jaře díky této akvizici dokázala s online supermarketem Košík v řádu dnů spustit projekt na dovoz šokově zchlazených jídel.
„Naše skupina chce sdružovat zajímavé firmy a startupy, které dělají e-commerce efektivnější, udržitelnější a inovativnější,“ konstatuje Menšík. Kumulované tržby V-Sharp Ventures budou letos atakovat 600 milionů korun.
Největší částí přispěje již zmíněná logistická služba DoDo, která navíc nedávno získala druhé místo v soutěží Technology Fast 50 CE, kde uspěla v konkurenci stovek firem z regionu střední Evropy.