Poslechněte si pohádku o tom, jak se z neznámé mladé Italky stala instagramová královna.
Do Prahy v pondělí přiletí italská milionářka a podle amerického Forbesu také nejvýznamnější módní influencerka Chiara Ferragni. Bude tam fotit novou kampaň, jak prozradila 15 milionům svých sledovatelů na Instagramu. Tedy většímu zástupu, než obývá celou Českou republiku.
Kdo vlastně Ferragni je a čím zaujala svět?
Self made multimilionářka, úspěšná podnikatelka, instagramová star, modelka a nově také matka, to všechno jsou role jednatřicetileté lombardské rodačky.
Přitom když před téměř 10 lety zakládala svůj blog The Blonde Salad, byla to obyčejná dvaadvacetiletá studentka práv, která měla ráda módu a tvořila kreativní outfity. Ty zaujaly čtenáře a během pár let i média.
Už v roce 2011, jen dva roky po založení, o ní módní časopisy psaly jako o jednom z největších průlomů na streetstylové scéně. Jako vůbec první nemodelka, ale „pouze“ blogerka to také dotáhla na titulní stranu Vogue.
Na blog přicházely miliony lidí každý měsíc a Ferragni zažívala v Itálii takovou popularitu, že i módní značky stočily svůj zrak na zem, mezi prosté smrtelníky, a nabídly mladé blogerce spolupráci.
Podle Ferragni vznikla panenka Barbie, za sponzorovaný post na Instagramu jí firmy platí desítky tisíc dolarů. Minulý rok otevřela v Miláně svůj první obchod a z The Blonde Salad se stala úspěšná módní značka s modrým okem v logu. Boty z její kolekce jsou dostupné ve více než 350 obchodech po světě, především pak v Asii, která je pro její byznys zásadní – v Číně plánuje do budoucna otevřít až 20 poboček.
Bylo by chybou si myslet, že se Ferragni stala světovou hvězdou a miláčkem Itálie jen kvůli hezké tvářičce. Mladá módní nadšenkyně zaujala davy i tím, jak ochotně se s nimi dělí o svůj soukromý život, vystupováním sebevědomé ženy s jasným názorem, jako feministka a podpůrkyně mladých podnikatelek a matek.
Co umožnilo její raketový vzestup? Souhra faktorů: důsledné budování publika, které pravidelně zaujímala svými outfity, intenzivní spolupráce s předními značkami, monetizace jejích postů na sociálních sítích, silný podpůrný tým a zároveň umné propojení online světa s offline produkty, tedy s kousky z její módní kolekce.
Ale moment, v pohádkovém příběhu přece ještě chybí princ, ne?
Časy rytířů na bílem koni už minuly, a tak toto místo v příběhu zaujímá Fedez, princ 21. století: potetovaný raper a italská pěvecká superstar. Svůj vztah odhalili (samozřejmě přes sociální sítě) v roce 2016, o rok později následovaly (v přímém přenosu) zásnuby během Fedezova koncertu, v březnu se jim narodil syn Leone a letos 1. září se konala jejich velkolepá svatba (se štábem lidí, který ji dokumentoval na Instagram).
Nechyběly troje šaty od Dioru, které Ferragni během obřadu vystřídala, obrandovaná letadla i občerstvení, opulentní hostina, hvězdný dýdžej, velkolepé ohňostroje, a dokonce ani celý zábavní park, v němž se odehrávala oslava po svatbě.
Odhadovaný účet? Skoro milion dolarů.
Zásah? Na Instagramu posbírala svatba #TheFerragnez na 70 milionů lajků, zmínek a komentářů a přihrála světovým značkám miliony dolarů. Sledovalo ji víc lidí než královskou veselku prince Harryho a Meghan Markle, která se odehrála jen pár měsíců před tím.
A tak spolu princezna blogerka, princ raper, miliony fanoušků a spokojené módní značky žijí šťastně dál – a dokud instagramová bublina nesplaskne, budou žít až do smrti.