Operátor T-Mobile v prvním čtvrtletí zvýšil provozní zisk meziročně o 6,9 procenta na 3,281 miliardy korun. Tržby poklesly o 1,1 procenta na 7,55 miliardy.
Na růst zisku měly vliv příznivý vývoj na trhu, snížení inflace, optimalizace interních procesů a zefektivnění hospodaření firmy. T-Mobile to ve čtvrtek oznámil v tiskové zprávě.
Počet zákazníků proti stejnému období loni stoupl o 0,8 procenta na 6,492 milionu, z toho ale počet předplacených karet o 6,6 procenta klesl na 1,81 milionu.
Spotřeba mobilních dat se zvýšila o 33,2 procenta a počet provolaných minut stoupl o 1,4 procenta, objem odeslaných SMS o šest procent klesl.
Počet diváků Magenta TV se zvýšil o 9,8 procenta na 269 tisíc připojených.
„Letošní rok pro nás bude řadou aktivit a událostí jiný – odstartovali jsme ho představením zcela nového rámce marketingové strategie, která staví na chvílích strávených ve společnosti těch nejbližších #MeziSvými,“ uvedl zastupující generální ředitel Vladan Peković.
„Dále jsme v prvním čtvrtletí přinesli revoluční nabídku roamingových balíčků za bezkonkurenční ceny a zahájili spolupráci s legendárním festivalem Colours of Ostrava,“ řekl Peković.
Podle Pekoviče je pro firmu nadále prioritou pokrývání Česka optickým připojením k internetu a rozšiřování pokrytí 5G. V prvním čtvrtletí přesáhly investice do sítí jednu miliardu korun.
Na konci března měl T-Mobile pokrytí obyvatel sítí 5G na úrovni osmdesát pět procent a do konce roku plánuje pokrýt přes devadesát procent.
Na začátku roku operátor v pražském Magenta Experience Centru spustil hotspot s rychlostí až osm Gbit/s.
Ten dokáže například nahrát na YouTube hodinové video ve Full HD rozlišení (1,4 GB) za jednu sekundu nebo zálohovat kompletní obsah počítače s dvouTB pevným diskem do cloudu za třicet tři minut a dvacet sekund.
T-Mobile patří do nadnárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom. Od června se vedení firmy ujme nová generální ředitelka Melinda Szabó.