Budoucnost globálního letectví se píše v Brně pod vedením Michala Záviška, jednoho z šéfů z výběru top CEO. Jak bude vypadat?
„Představte si budoucnost, ve které letadlo používáte každý den jako tramvaj nebo Uber. Představte si, že letadla nemají žádnou uhlíkovou stopu a neobtěžují hlukem ani spalinami.“ Slova Michala Záviška, českého topmanažera z nejvyšších pater Honeywellu, znějí spíš jako utopické sci-fi než popis korporátních cílů.
A přece jde o ten druhý případ – vše výše popsané totiž patří ke klíčovým projektům a prioritám největšího výzkumného a vývojového centra Honeywellu v Evropě, jemuž Závišek šéfuje. „My věříme, že taková budoucnost už je na dosah,“ dodává sebevědomě.
Dokonce tak blízko, že za deset let prý možná budeme moct létat do práce s takovou samozřejmostí, s jakou se dnes po městě a za město pohybujeme MHD nebo taxíky. Ideálně podle Záviška budeme mít letoun v rámci jedné jízdenky i s tramvajemi, autobusy nebo metrem.
„Nebudete muset jezdit nikam za město na letiště, přijedete jen k vertiportu, který bude v centru, klidně u nádraží, a můžete vyrazit do práce do jiného města. Třeba z Olomouce do Brna byste mohla letět na baterii, čistě elektrickým letounem,“ vysvětluje.
Čtěte dál a dozvíte se:
- V čem spočívá kouzlo letounů s kolmým startem a přistáním?
- Proč v nich Honeywell vidí příležitost?
- A do čeho dalšího společnost investuje?