Specifikace pro jednotlivé reklamní formáty naleznete níže. Jako měření třetích stran akceptujeme Adform, Sizmek, Doubleclick, Gemius a CerebroAd (kódy musí podporovat https). V případě nesrovnalostí ve statistikách bude akceptován maximální rozdíl do 10 % s naším reklamním systémem.
LEADERBOARD
Dodejte prosím následující součásti:
- Desktopový obsah (jedna z následujících možností):
- Statický obrázek o rozměrech 1940 × 420 px ve formátu JPEG RGB, PNG nebo GIF do 500 kB (výška malého písmene „x-height“ v textech v obrázku nesmí být menší než 16 px; v případě bílého pozadí obrázku prosím přidejte okraj jiné barvy o tloušťce 2 px).
- Animovaný GIF o rozměrech 1940 × 420 px do 700 kB (výška malého písmene „x-height“ v textech v GIF nesmí být menší než 16 px; v případě bílého pozadí motivu prosím přidejte okraj jiné barvy o tloušťce 2 px); v případě komplikovanější animace, která by jinak přesáhla velikost 700 kB, můžete zmenšit rozměry na 970 × 210 px (výška malého písmene „x-height“ pak stačí 8 px a tloušťka případného okraje obrázku 1 px).
- Balíček HTML5 banneru o rozměrech 970 × 210 device independent pixelů podle specifikací nástroje Google Ad Manager do velikosti 700 kB; rastrová grafika v rámci balíčku musí být vykreslena alespoň se škálovacím faktorem 2,0 („@2x“, retina rozlišení, … viz tento článek) a v případě bílého pozadí reklamy vyžadujeme rámeček jinou barvou o tloušťce alespoň jednoho device independent pixelu.
- Mobilní obsah (jedna z následujících možností):
- Statický obrázek o rozměrech 640 × 240 px ve formátu JPEG RGB, PNG nebo GIF do 500 kB (výška malého písmene „x-height“ v textech v obrázku nesmí být menší než 16 px).
- Animovaný GIF o rozměrech 640 × 240 px do velikosti 500 kB (výška malého písmene „x-height“ v textech v GIF nesmí být menší než 16 px).
- Balíček HTML5 banneru o rozměrech 320 × 120 device independent pixelů podle specifikací nástroje Google Ad Manager; rastrová grafika v rámci balíčku musí být vykreslena alespoň se škálovacím faktorem 2,0 („@2x“, retina rozlišení, … viz tento článek).
- Cílovou URL prokliku
- (Volitelně) URL na protokolu https:// směřující na průhledný 1 × 1 px obrázek pro vaše vlastní měření impresí
- Pro RTB kampaně je potřeba dodat bannery v poloviční velikosti.
SKYSCRAPER
Dodejte prosím následující součásti:
- Desktopový obsah (jedna z následujících možností):
- Statický obrázek o rozměrech 600 × 1200 px ve formátu JPEG RGB, PNG nebo GIF do 500 kB (výška malého písmene „x-height“ v textech v obrázku nesmí být menší než 16 px; v případě bílého pozadí obrázku prosím přidejte okraj jiné barvy o tloušťce 2 px).
- Animovaný GIF o rozměrech 600 × 1200 px do 700 kB (výška malého písmene „x-height“ v textech v GIF nesmí být menší než 16 px; v případě bílého pozadí motivu prosím přidejte okraj jiné barvy o tloušťce 2 px); v případě komplikovanější animace, která by jinak přesáhla velikost 700 kB, můžete zmenšit rozměry na 160 × 600 px (výška malého písmene „x-height“ pak stačí 8 px a tloušťka případného okraje obrázku 1 px).
- Balíček HTML5 banneru o rozměrech 300 × 600 device independent pixelů podle specifikací nástroje Google Ad Manager do velikosti 700 kB; rastrová grafika v rámci balíčku musí být vykreslena alespoň se škálovacím faktorem 2,0 („@2x“, retina rozlišení, … viz tento článek) a v případě bílého pozadí reklamy vyžadujeme rámeček jinou barvou o tloušťce alespoň jednoho device independent pixelu.
- Mobilní obsah (jedna z následujících možností):
- Statický obrázek o rozměrech 1080 x 1080 px ve formátu JPEG RGB, PNG nebo GIF do 100 kB (výška malého písmene „x-height“ v textech v obrázku nesmí být menší než 16 px; v případě bílého pozadí obrázku prosím přidejte okraj jiné barvy o tloušťce 2 px).
- Animovaný GIF o rozměrech 1080 x 1080 px do velikosti 100 kB (výška malého písmene „x-height“ v textech v GIF nesmí být menší než 16 px; v případě bílého pozadí motivu prosím přidejte okraj jiné barvy o tloušťce 2 px).
- Balíček HTML5 banneru o rozměrech 360 x 360 device independent pixelů podle specifikací nástroje Google Ad Manager; rastrová grafika v rámci balíčku musí být vykreslena alespoň se škálovacím faktorem 2,0 („@2x“, retina rozlišení, … viz tento článek) a v případě bílého pozadí reklamy vyžadujeme rámeček jinou barvou o tloušťce alespoň jednoho device independent pixelu.
- Cílovou URL prokliku
- (Volitelně) URL na protokolu https:// směřující na průhledný 1 × 1 px obrázek pro vaše vlastní měření impresí
- Pro RTB kampaně je potřeba dodat bannery v poloviční velikosti pro desktop a 360 x 360 px pro mobilní verzi.
MOBILNÍ SQUARE
Dodejte prosím následující součásti:
- Mobilní obsah:
- Statický obrázek o rozměrech 1080 x 1080 px ve formátu JPEG RGB, PNG nebo GIF do 100 kB (výška malého písmene „x-height“ v textech v obrázku nesmí být menší než 16 px; v případě bílého pozadí obrázku prosím přidejte okraj jiné barvy o tloušťce 2 px).
- Animovaný GIF o rozměrech 1080 x 1080 px do velikosti 100 kB (výška malého písmene „x-height“ v textech v GIF nesmí být menší než 16 px; v případě bílého pozadí motivu prosím přidejte okraj jiné barvy o tloušťce 2 px).
- Balíček HTML5 banneru o rozměrech 360 x 360 device independent pixelů podle specifikací nástroje Google Ad Manager; rastrová grafika v rámci balíčku musí být vykreslena alespoň se škálovacím faktorem 2,0 („@2x“, retina rozlišení, … viz tento článek) a v případě bílého pozadí reklamy vyžadujeme rámeček jinou barvou o tloušťce alespoň jednoho device independent pixelu.
- Cílovou URL prokliku
- (Volitelně) URL na protokolu https:// směřující na průhledný 1 × 1 px obrázek pro vaše vlastní měření impresí
- Pro RTB kampaně je potřeba dodat bannery 360 x 360 px velikosti.
NATIVE AD
Dodejte prosím následující součásti:
- Statický obrázek o rozměrech 320 × 180 pixelů na ploše 160 × 90 device independent pixelů ve formátu JPEG RGB nebo PNG do 100 kB; Ideálně bez textu v obrázku, měl by obsahovat fotografii nebo grafiku na jiném než bílém pozadí. Hlavní sdělení by mělo nemělo zasahovat do krajních 30 pixelů zleva a zprava, protože u některých typů zařízení dojde k ořezu. Zároveň prosím mějte na paměti, že v levém dolním rohu obrázku bude zobrazeno slovo „reklama“.
- Textový titulek: Maximálně 90 znaků včetně mezer
- Text viditelné URL inzerenta v prezentovatelné podobě, kterou používá v marketingových materiálech, např. NejlevnejsiStrava.cz; maximálně 30 znaků včetně mezer
- Cílovou URL prokliku
- (Volitelně) URL na protokolu https:// směřující na průhledný 1 × 1 px obrázek pro vaše vlastní měření impresí
- Poměr stran je 16:11
- Label reklamy zakrývá levou dolní část v různé velikosti na desktopu / telefonu
POP-UP
Dodejte prosím následující součásti:
- Mobilní obsah:
- Statický obrázek o rozměrech 600 x 600 px ve formátu JPEG nebo PNG do 900 kB (výška malého písmene „x-height“ v textech v obrázku nesmí být menší než 16 px; v případě bílého pozadí obrázku prosím přidejte okraj jiné barvy o tloušťce 2 px).
- Cílovou URL prokliku
- (Volitelně) URL na protokolu https:// směřující na průhledný 1 × 1 px obrázek pro vaše vlastní měření impresí
INTERSCROLLER
Dodejte prosím následující součásti:
- Statický obrázek o rozměrech 500 x 900 pixelů ve formátu JPEG RGB, PNG, nebo neanimovaný GIF do 200 kB; Ideálně bez textu v obrázku, měl by obsahovat fotografii nebo grafiku na jiném než bílém pozadí
- Cílovou URL prokliku
- (Volitelně) URL na protokolu https:// směřující na průhledný 1 × 1 px obrázek pro vaše vlastní měření impresí
- Pro RTB kampaně je potřeba dodat bannery v poloviční velikosti.
OUTSTREAM
Dodejte prosím následující součásti:
- Video v HD Ready kvalitě 1280 x 720 pixelů (720p) ve formátu MP4 o maximalní velikosti 10 Mb
- Poměr stran videa 16 : 9
- Délka videa nesmí přesahovat 30 vteřin
- Podporovaný kodek H.264 (zvukový kodek AAC)
INZERCE V NEWSLETTERECH ESPRESSO A COCKTAIL
Dodejte prosím následující součásti:
- Banner ve formátu PNG o rozměrech 1350 × 660 px (výška malého písmene „x-height“ v textech v obrázku nesmí být menší než 22 px; v případě bílého pozadí obrázku prosím přidejte okraj jiné barvy o tloušťce alespoň 4 px).
- Cílovou URL prokliku banneru
- Odstavec textu o délce přibližně 300 znaků – volitelně označte část textu jako prokliknutelnou a přidejte URL na tento proklik (není možné používat tučný text, části textu psané VELKÝMI PÍSMENY nebo více než jednu prokliknutelnou část).
- (Volitelně) Údaje ke call to action tlačítku – text na tlačítku o délce maximálně 25 znaků (není možné používat VŠECHNA VELKÁ PÍSMENA), URL prokliku tlačítka a barvu tlačítka v profilu RGB (mějte na paměti, že barva textu v tlačítku je černá, počítejte tedy prosím s dostatečným kontrastem).
- Stáhněte si specifikaci inzerce pro newslettery Forbesu ve formátu PDF. V dokumentu je i vizuální ukázka jednotlivých součástí v kontextu. Stáhnout dokument »
- Poznámka: Náš systém pro odesílání newsletterů bohužel neumožňuje vkládání klientských pixelů pro měření impresí.
PODCASTOVÝ SPOT
Dodejte prosím následující součásti:
- Formát WAV/ 320 kbps mp3, v délce 20s na začátek a konec podcastu a 40s pro spot uprostřed podcastu
Příklad hotového spotu 1
Příklad hotového spotu 2
BRANDING WEBU
Specifikace brandingu webu Forbes.cz s vizuálními ukázkami najdete v samostatném dokumentu PDF.
Stáhnout dokument »
LEADERBOARD
Please supply the following components:
- Desktop content (one of the following options):
- A static image with dimensions of 1940 × 420 px in the JPEG RGB, PNG, or GIF format with a file size of up to 500 KB (the small-letter height – the “x-height” – in texts in the image may not be below 16 px; if the image has a white background, please add a border in a different color with a thickness of 2 px).
- An animated GIF with dimensions of 1940 × 420 px and a file size of up to 700 KB (the small-letter height – the “x-height” – in texts in the GIF may not be below 16 px; if the image has a white background, please add a border in a different color with a thickness of 2 px). For complex animations that would otherwise exceed a file size of 700 KB, you can decrease the dimensions to 970 × 210 px (in that case it is enough to have an “x-height” of 8 px and a thickness of 1 px for any border used).
- Package for an HTML5 banner with dimensions of 970 × 210 device independent pixels based on the Google Ad Manager specifications up to a file size of 700 KB; the bitmap graphics within the package must be displayed with a scaling factor of at least 2.0 (“@2x”, retina resolution, etc.; see this article) and in the case of a white ad background, we require a frame of a different color with a thickness of at least one device independent pixel.
- Mobile content (one of the following options):
- Static image with dimensions of 640 × 240 px in JPEG RGB, PNG, or GIF format with a file size of up to 500 KB (the small-letter height – the “x-height” – in texts in the image may not be below 16 px).
- An animated GIF with dimensions of 640 × 240 px with a file size of up to 500 KB (the small-letter height – the “x-height” – in texts in the GIF may not be below 16 px).
- Package for an HTML5 banner with dimensions of 320 × 150 device independent pixels based on the Google Ad Manager specifications; the bitmap graphics within the package must be displayed with a scaling factor of at least 2.0 (“@2x”, retina resolution, etc.; see this article).
- Target URL for clickthrough
- (Optionally) https:// URL pointing to a transparent 1 × 1 px image for your own ad-view measurements
- For RTB campaigns, it is necessary to deliver half-sized banners.
SKYSCRAPER AND MOBILE SQUARE
Please supply the following components:
- Desktop content (one of the following options):
- A static image with dimensions of 600 × 1200 px in the JPEG RGB, PNG, or GIF
format with a file size of up to 500 KB (the small-letter height – the “x-height” – in texts in the image may not be below 16 px; if the image has a white background, please add a border in a different color with a thickness of 2 px).
- An animated GIF with dimensions of 600 × 1200 px and a file size of up to 700 KB (the small-letter height – the “x-height” – in texts in the GIF may not be below 16 px; if the image has a white background, please add a border in a different color with a thickness of 2 px). For complex animations that would otherwise exceed a file size of 700 KB, you can decrease the dimensions to 160 × 600 px (in that case it is enough to have an “x-height” of 8 px and a thickness of 1 px for any border used).
- Package for an HTML5 banner with dimensions of 300 × 600 device independent pixels based on the Google Ad Manager specifications up to a file size of 700 KB; the bitmap graphics within the package must be displayed with a scaling factor of at least 2.0 (“@2x”, retina resolution, etc.; see this article) and in the case of a white ad background, we require a frame of a different color with a thickness of at least one device independent pixel.
- Mobile content (one of the following options):
- A static image with dimensions of 1080 x 1080 px in the JPEG RGB, PNG, or GIF format up to 100 KB (the small-letter height – the “x-height” – in texts in the image may not be below 16 px; if the image has a white background, please add a border in a different color with a thickness of 2 px).
- An animated GIF with dimensions of 1080 x 1080 px and a file size of up to 100 KB (the small-letter height – the “x-height” – in texts in the GIF may not be below 16 px; if the image has a white background, please add a border in a different color with a thickness of 2 px).
- Package for an HTML5 banner with dimensions of 360 x 360 device independent pixels based on the Google Ad Manager specifications up to a file size of 700 KB; the bitmap graphics within the package must be displayed with a scaling factor of at least 2.0 (“@2x”, retina resolution, etc.; see this article) and in the case of a white ad background, we require a frame of a different color with a thickness of at least one device independent pixel.
- Target URL for clickthrough
- (Optionally) https:// URL pointing to a transparent 1 × 1 px image for your own ad-view measurements
- For RTB campaigns, it is necessary to deliver half-sized banners for desktop and 360 x 360 px for mobile.
MOBILE SQUARE
Please supply the following components:
- A static image with dimensions of 1080 x 1080 px in the JPEG RGB, PNG, or GIF format up to 100 KB (the small-letter height – the “x-height” – in texts in the image may not be below 16 px; if the image has a white background, please add a border in a different color with a thickness of 2 px).
- An animated GIF with dimensions of 1080 x 1080 px and a file size of up to 100 KB (the small-letter height – the “x-height” – in texts in the GIF may not be below 16 px; if the image has a white background, please add a border in a different color with a thickness of 2 px).
- Package for an HTML5 banner with dimensions of 360 x 360 device independent pixels based on the Google Ad Manager specifications up to a file size of 700 KB; the bitmap graphics within the package must be displayed with a scaling factor of at least 2.0 (“@2x”, retina resolution, etc.; see this article) and in the case of a white ad background, we require a frame of a different color with a thickness of at least one device independent pixel.
- Target URL for clickthrough
- (Optionally) https:// URL pointing to a transparent 1 × 1 px image for your own ad-view measurements
- For RTB campaigns, it is necessary to deliver 360 x 360 px banners.
POP-UP
Please supply the following components:
- A static image with dimensions of 1080 x 1080 px in the JPEG or PNG, format up to 900 KB (the small-letter height – the “x-height” – in texts in the image may not be below 16 px; if the image has a white background, please add a border in a different color with a thickness of 2 px).
- Target URL for clickthrough
- (Optionally) https:// URL pointing to a transparent 1 × 1 px image for your own ad-view measurements
ADS IN THE ESPRESSO AND COCKTAIL NEWSLETTERS
Please supply the following components:
- A banner in PNG format with dimensions of 1350 × 660 px (the small-letter height – the “x-height” – in texts in the image may not be below 22 px; if the image has a white background, please add a border in a different color with a thickness of 4 px).
- Target URL for clickthrough
- A paragraph of text with a length of approximately 300 characters – optionally mark a part of this text as clickable and add a URL for this click (you may not use bold text, have a part of the text written in ALL CAPS, or have multiple clickable parts).
- (Optionally) Data for a Call to Action button – button text with a maximum length of 25 characters (cannot be in ALL CAPS); a clickthrough URL for the button and a button color in the RGB profile (keep in mind that the text in the button is black, so please take sufficient contrast into account).
Note: Unfortunately, our system for sending out newsletters does not enable the insertion of
client pixels for measuring ad views.
INTERSCROLLER
Please supply the following components:
- A 500 × 900 static image as an RGB JPEG, a PNG, or a non-animated GIF; 200 kB or less; ideally without text inside the picture – it should contain a photo or graphic against a non-white background
- Target URL for clickthrough
- (Optionally) an https:// URL leading to a transparent 1 × 1 px image for your own impression-measurement system
- For RTB campaigns, it is necessary to deliver half-sized banners.
OUTSTREAM
Please supply the following components:
- Video in HD-ready quality, 1280 × 720 pixels (720p), in the MP4 format, 10 Mb or less
- 16:9 video aspect ratio
- The video’s length should not exceed 30 seconds
- Supported codec: H.264 (AAC sound codec)
NATIVE AD
Please supply the following components:
- A static image with dimensions of 320 × 180 pixels in an area of 160 × 90 device-independent pixels in an RGB JPEG or a PNG; 100 kB or less; ideally without text in the image – it should contain a photo or graphic against a non-white background. The main message text should not reach into the last 30 pixels on the left or right, as this will cause it to be cropped on certain devices. Please also keep in mind that the Czech word for “advertisement” will appear in the bottom left corner.
- Text title: Maximum of 90 characters including spaces
- Text of a visible URL for the advertiser in a presentable form that they use in marketing materials, e.g. “CheapestFood.cz”; max. 30 characters including spaces
- Target URL for clickthrough
- (Optionally) an https:// URL leading to a transparent 1 × 1 px image for your own impression-measurement system
- Aspect ratio is 16:11
- The ad’s label covers the bottom left part in various sizes on desktops/phones
PODCAST SPOT
Please supply the following components:
Formát WAV/ 320 kbps mp3, v délce 20s na začátek a konec podcastu a 40s pro spot uprostřed podcastu
- WAV/320 kps mp3 fromat, 20 seconds long for the beginning and the end of podcast and 40 seconds long for the middle of the podcast.
Example 1
Example 2
BRANDING WEBU
A specification of the Forbes.cz website branding with visual examples is available in a separate PDF document.
Download document »