Ve světě digitálních technologií mohou některé inovace skutečně měnit pravidla hry. Over-the-top (OTT) platforma SWEET.TV je přesně ten typ projektu, který má ambice přetvořit tradiční pojetí televize a reklamy. Ředitelka platformy Katarína Dörnerová se s námi podělila o své postřehy týkající se reklamních technologií třetího tisíciletí, obchodovatelných reklam na obrazovkách chytrých televizorů a franšíz streamovací platformy. 

Skupina SWEET.TV se v posledních několika letech rychle rozvíjela a expandovala. Jak jste toho dosáhli? 

Naše společnost úspěšně působí v Česku a dalších 18 zemích východní Evropy, Pobaltí a Balkánu. Máme již více než 10 milionů uživatelů, kteří službu vyzkoušeli. Velice na ní oceňují rychlost a stabilitu platformy a snadnou orientaci. Streamovací platforma SWEET.TV poskytuje českým divákům kvalitní obsah pro celou rodinu – více než 145 televizních stanic, přes tisícovku filmů a v neposlední řadě také premiéry z dílen Disneyho, Paramountu a dalších světových filmových studií.

Hlavním důvodem rychlého růstu bylo zavedení moderních technologií. Dnes je SWEET.TV inovativní ekosystém pro získávání diváků, výkonný nástroj pro média a podnikání, který nabízí pokročilá reklamní řešení v Česku i za hranicemi. 

O jaké typy technologií se jedná? 

Tyto technologie hrají stále významnější roli při transformaci a sjednocování televizního a digitálního reklamního trhu. Dalo by se říci, že jsme svědky začátku nové éry v tomto odvětví. Co dříve bylo nemožné, je nyní realita. Třeba koupit produkt jedním kliknutím přímo z televizní obrazovky nebo spustit integrovanou reklamu v živém televizním vysílání. 

Tradiční televizní reklama má stále co nabídnout, ale jsme svědky posunu v chování uživatelů, kdy lidé chtějí sledovat svůj oblíbený obsah v době, kdy jim to vyhovuje, a způsobem, který odpovídá jejich preferencím. Vedle toho pozorujeme meziroční nárůst prodeje chytrých televizorů. Společnosti proto musí hledat nové způsoby, jak upoutat pozornost spotřebitelů. 

Přední světoví marketéři zkoumají potenciál CTV (Connected TV) neboli televize připojené k internetu jako cestu budoucího růstu. Například podle společnosti Statista Market Insights se předpokládá, že v roce 2024 dosáhnou výdaje na reklamu v oblasti CTV v Evropě 2,77 miliardy eur, což znamená předpokládaný růst o 5,26 %. Firmy jsou stále více nakloněny investicím do reklamy prostřednictvím velké obrazovky u zákazníka doma. 

Naše streamovací platforma se vyvíjí v souladu s těmito trendy. S potěšením můžeme říci, že díky našim reklamním technologiím je SWEET.TV jedním z klíčových nástrojů mediální strategie mnoha firem, které chtějí efektivně oslovit svou cílovou skupinu. 

Čím jsou nové formáty reklamy tak výjimečné? 

Například model FAST (Free Ad-Supported Streaming TV) – bezplatné televizní streamovací služby podporované reklamou na platformě SWEET.TV – představuje průkopnický formát lineární reklamy. Naše technologie umožňuje plynulé vkládání cílené reklamy do živého vysílání.

Je to dost podobné tradiční televizní reklamě, ale v digitálním prostředí. Divák sleduje obsah v přímém přenosu, pak začne na míru přizpůsobená reklamní přestávka a obsah pokračuje ve vysílání plynule bez jakéhokoli zpoždění nebo zamrznutí. 

Cílení lze přizpůsobit individuálním potřebám značky pomocí široké škály parametrů, včetně geografické polohy, typu obsahu, typu zařízení, sociodemografických faktorů atd. Speciální software zajišťuje vysokou transparentnost a přesnost měření ukazatelů. Díky tomuto nástroji mohou inzerenti mít jistotu v efektivitě svých kampaní a úrovni bezpečnosti značky. 

Naše technologie FAST je kompatibilní s téměř všemi operačními systémy chytrých televizí a dalších zařízení, i včetně starších modelů. 

Zmínili jste možnost prodeje produktů z televizní obrazovky. Jak to vypadá v praxi? 

Je to možné díky novému formátu interaktivní reklamy, známému jako „shoppable ads“, který se v současné době testuje na vybraných trzích. Dříve mohly značky získat pouze zobrazení reklamy, nový formát jim však umožňuje uskutečnit přímý prodej jediným klikem přímo z televizních obrazovek. 

To by mohl být významný krok vpřed na reklamním trhu, který by značkám nabídl možnost okamžitého prodeje během reklamních přestávek. Tyto nové technologie mění způsob, jakým se k televizní reklamě přistupuje a jak je hodnocena z hlediska účinnosti. 

SWEET.TV je globálním partnerem společnosti Samsung. Jaká jsou specifika této spolupráce?

Se společností Samsung spolupracujeme již od roku 2018. Mezitím jsme se etablovali jako spolehlivý partner a špičkový technologický subjekt. Díky tomu se tato spolupráce vyvinula v globální partnerství. Od roku 2024 budou dálkové ovladače pro chytré televizory Samsung v Česku a dalších 17 evropských zemích vybaveny speciálním tlačítkem SWEET.TV po boku světových gigantů, jako jsou Netflix, Disney+ a Amazon Prime.

Uživatelé tak budou mít rychlý a snadný přístup k naší platformě. SWEET.TV mezitím získá přímý přístup k mnohamilionovému publiku majitelů chytrých televizí. Toto postavení mezi předními světovými platformami lze přičíst technologické síle a neochvějné spolehlivosti platformy SWEET.TV, která je prokazatelná již více než 16 let.

Kromě toho usnadňujeme přístup k platformě na chytrých televizorech umístěním aplikace na domovskou stránku, která je viditelná ihned po zapnutí televizoru. Tím se zvyšuje dosah modelu FAST a celkový dosah diváků platformy. Výsledkem je výrazné zvýšení účinnosti reklamních kampaní značek.

SWEET.TV nabízí také franšízu streamovací platformy. Kdo je její cílovou skupinou a čím je tak výjimečná?

Kromě segmentu B2C nabízí SWEET.TV firemní řešení, zahrnující profesionální audit, vývoj OTT služeb a obchodní řešení na klíč, jako je franšíza SWEET.TV. Franšízu jsme navrhli s ohledem na potřeby maloobchodníků, telekomunikačních společností a poskytovatelů internetu.

Pomáhá jim rozjet streamovací byznys pod značkou SWEET.TV během tří měsíců, a to s pomocí připravené technologické základny, nepřetržité podpory, monetizačních nástrojů, růstových strategií, odborných znalostí v oblasti obsahu a 16 let zkušeností. Pro partnera to znamená úsporu čtyř až pěti let a stovek milionů na vývoj vlastního řešení ОТТ, včetně testování, vylepšování a technické údržby.

Hlavní výhodou pro franšízanta je, že může využít streamovací platformu k vytvoření synergie a posílení svého hlavního podnikání. Výsledkem je zvýšení kapitalizace podniku, růst příjmů pomocí předplatného, monetizace reklamy a mnoha dalších nástrojů. Platforma také slouží jako cenný nástroj pro pravidelnou marketingovou komunikaci se zákazníky franšízanta.

OTT platformy se rychle vyvíjejí v kontextu mediálních strategií značek. Díky silné technologické základně, strategickému partnerství se společností Samsung, průkopnickým reklamním formátům a franšíze pro firemní klienty nabízí SWEET.TV skutečně jedinečné příležitosti pro značky a média v nové digitální éře.