Skupina Aures Holdings, která provozuje síť autocenter AAA Auto, Mototechna, Auto Diskont a Driverama, loni zvýšila prodej o deset procent na rekordních 98 134 ojetých vozů.
Skupina měla rekordní prodeje v deseti měsících loňského roku, nejvíce aut si zákazníci odvezli v srpnu, a to téměř 9 tisíc. Za růstem stojí hlavně využití moderních technologií a digitalizace.
„Za rekordní objemy prodeje vděčíme do značné míry našemu historickému rozhodnutí investovat do moderních technologií. Zejména pokud jde o integraci nástrojů pro automatizaci podnikání podpořených strojovým učením a generativní umělou inteligencí do našich procesů,“ uvedla generální ředitelka Auresu Karolína Topolová.
„Generativní umělou inteligenci, která je všeobecně dostupná teprve rok, jsme již úspěšně využili ve dvou oblastech – v marketingu a v posilování efektivity provozu našeho zákaznického centra,“ dodala.
V České republice skupina Aures Holdings poprvé prodala přes 50 tisíc vozů. Rekordy padly i na Slovensku a v Polsku.
Stále větší podíl na prodejích vozů získává podnikatelská a firemní klientela. V prosinci skupina prodala podnikatelům, živnostníkům a firmám osmnáct procent aut. Pro rok 2024 to považuje za jeden z růstových segmentů, který bude podporovat.
„Rok od roku jsme rozšiřovali spektrum našich modelů strojového učení a automatizovali zásadní aspekty našich obchodních operací. To zahrnuje celou řadu funkcí, včetně výkupu nejžádanějších vozidel, využívání nejlepších nákupních příležitostí, zavádění dynamické cenotvorby, předpovídání optimální alokace skladových vozů, realizace marketingových strategií zaměřených na data a řízení personalizovaných online interakcí, a komunikace s našimi zákazníky,“ dodala Topolová.
Společnost pro práci s datovými aplikacemi založila centrum Resulmatic, které se věnuje vývoji, experimentování a nasazování technologií umělé inteligence.
Nejprodávanější značkou v české síti autocenter AAA Auto byla s podílem dvacet osm procent Škoda. Její model Octavia činil deset procent prodeje, Fabia tvořila sedm procent a Superb 3,2 procenta.
V loňském žebříčku deseti nejprodávanějších aut patří škodovkám pět míst. Na čtvrtém a pátém místě je s velkým odstupem Volkswagen s modely Passat a Golf.
I na Slovensku si prvenství drží škodovka s modely Octavia a Fabia. V Polsku vede pro Poláky tradiční Opel s modelem Astra, druhá je Škoda Octavia.
Nejprodávanějšími typy automobilů byly hatchbacky, které zaujímaly 27,5 procenta. Nadpoloviční většina zákazníků preferovala benzínové vozy.
Meziročně ale mírně poklesl jejich podíl, který byl způsobený příklonem k alternativním palivům. Prodej elektromobilů vzrostl čtyřnásobně, o čtyřicet osm procent meziročně vzrostly prodeje hybridů.
Skupina Aures Holdings je letos na trhu třicet dva let. Provozuje síť zhruba šedesát poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku, v Maďarsku a Německu. Skupinu vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners.