Bylo by strašně jednoduché napsat něco v tom duchu, že se koukáte na čínskou Teslu Y z Wishe. Jenže ono je to v případě Xpengu G6 vlastně úplně jinak…
Prorazit se svými auty v Evropě trvalo Japoncům třicet let, Korejcům patnáct a Číňané to podle všeho stihnou za půl dekády.
Čínské automobilky se zdají být stejně nezastavitelné jako stoupající hladina řeky Jang-c’-ťiang během monzunových záplav. Tedy pokud jim do cesty nepostavíme něco jako přehradu Tři soutěsky. Třeba v podobě ještě vyšších cel, než jaká platí už teď. Ale ani to nejspíš nebude stačit. Maximálně to zbrzdí první záplavovou vlnu.
Důkazem je počet registrací čínských aut v první půlce letoška, který v Evropě meziročně vystřelil o víc než devadesát procent a podíl na trhu se zdvojnásobil na rekordních pět procent. Konkrétně se bavíme skoro o 350 tisících vozů s pasem Čínské lidové republiky. Těmi, kdo prodeje táhnou, jsou značky BYD, Jaecoo, Omoda, Leapmotor a Xpeng.
Co se můžete dočíst dále v textu?
- Xpepg G6 dokazuje, že západní automobilky nečeká jednoduchá budoucnost.
- Jaká další auta navrhl španělský šéfdesignér automobilky Xpeng?
- Kolik aut Xpeng plánuje prodat v Česku?