Milion prodaných beden tequily. Zarytí fanoušci vytáhli značku Dwayna „The Rock“ Johnsona k novému milníku. Celkem prodal The Rock devět milionů litrů své Teremana Tequila.
Abychom toto číslo zasadili do kontextu světového trhu: pouze tucet dalších značek tequily prodalo více. Jednou z nich je Casamigos, kterou rozjela další hollywoodská hvězda George Clooney se svými přáteli Michaelem Meldmanem a Randem Gerberem a kterou v roce 2016 odkoupil gigant Diageo za miliardu dolarů.
Dwayne Johnson, který založil Teremana zkraje roku 2020, označil dosažení prodejního milníku za obrovskou věc i pro něj jakožto „megalomana“.
„Na severoamerickém kontinentu to byl bezprecedentní úspěch. Překonali jsme svá očekávání a plánujeme tímto výjimečným tempem růst, dokud nedosáhneme plného potenciálu,“ pochvaluje si.
Že je se svou značkou tequily na cestě k úspěchu, dokazují ocenění z mezinárodních přehlídek a soutěží, kterých dosud Teremana posbírala sedmnáct – v loňském roce dokonce zlatou medaili na světové soutěži v San Franciscu.
Zjevně se vyplatilo spojení se zásadním jménem ve světě tequily: rodinou Lopezových, která provozuje jednu z nejstarších palíren v Mexiku. K rozmachu značky přispěla i skutečnost, že ji Johnson uvedl na trh v době, kdy trh s tequilou „rychle a zběsile roste“.
Tequila je momentálně nejrychleji rostoucím alkoholickým nápojem z hlediska prodeje v celých Spojených státech. A některé prognózy naznačují, že do roku 2025 předstihne i vodku a stane se mezi Američany nejkonzumovanějším alkoholem. Největší prostor pro růst je přitom v prémiovém segmentu, kam s cenou začínající na třiceti dolarech za lahev spadá i Teremana.
„Spouštěli jsme naši značku v době, kdy přicházela pandemie, a nevěděli, jak vše dopadne – hodně se tehdy změnilo chování spotřebitelů. Lidé hledali známé věci, na které se mohli spolehnout, a my přitom chtěli na trh přinést něco úplně nového,“ vzpomíná The Rock.
Přesto se rozhodl jít do prodejů naplno. Aby taky ne, když bývalého wrestlera a hvězdu akčních filmů na Instagramu sleduje 328 milionů lidí. „Síla sociálních sítí mi rozhodně pomohla. Myslím, že jsem si vybudoval důvěru u fanoušků po celém světě. Tak jsem si řekl, že zkusím jeden drink a uvidíme, co se stane,“ říká dnes s úměvem.
V marketingu vsadil na předvedení celého procesu výroby tequily: ukázal zrání agáve i pomalý proces vaření. „Neustále jsem svému týmu opakoval: nepotřebujeme propagovat náš produkt, nepotřebujeme budovat povědomí o značce, potřebujeme jen budovat vztah s našimi fanoušky,“ vysvětluje The Rock.
Na otázku, zda chce Teremanu časem prodat, jako to udělal George Clooney s Casamigos, odmítavě vrtí hlavou. „Jsem v této hře s dlouhodobou vizí návratnosti a nemám žádnou strategii odchodu. Vytvářím něco, co po sobě mohu zanechat, a ne produkt, který za pět let prodám většímu hráči,“ vysvětluje Johnson.
„Budeme pokračovat v tom, co jsme začali, a pracovat na co nejsilnější značce. Zároveň bychom z Teremany rádi udělali mezinárodní značku, protože máme globální ambice,“ uzavírá se svým typickým širokým úsměvem.