Prostor pro sdílení krátkých videí, jehož součástí a zároveň velkou konkurenční výhodou jsou možnosti nahrávání a úprav záběrů, si oblíbili influenceři i marketingové agentury. Po počáteční skepsi se k TikToku stále více hlásí také inzerenti využívající globální uživatelskou základnu a při své komunikaci s fanoušky se sem přesunula i řada celebrit.
Platforma pro sdílení krátkých videí TikTok v posledních letech získala obrovskou popularitu a proměnila se tak ve stroj na vydělávání peněz. Růst tržeb vynesl TikTok na vrchol a sesadil z trůnu další giganty sociálních médií. V této souvislosti bývá nejčastěji diskutován propad společnosti Meta a jejího Facebooku.
Z údajů, které shromáždila a zveřejnila společnost Finbold, vyplývá, že v září roku 2022 TikTok na nákupech uživatelů denně vydělal 2,5 milionu dolarů – částka neobsahuje příjmy z reklam. Hodinový příjem v přepočtu činil asi 104 tisíc dolarů a během měsíce platforma zaznamenala výdělky ve výši 75,8 milionu. Tyto výsledky dělají z TikToku nejvýdělečnější sociální síť. Data zahrnují všechna zařízení Android a iPhone po celém světě, nezapočítávají však iPady.
V obchodě Google Play činily zářijové tržby TikToku 35,14 milionu dolarů a mezi ostatními aplikacemi mu tato částka zajistila celkově druhé místo za seznamovací platformou Tinder. Hodnota pro Apple App Store činila 40,66 milionu dolarů a i v tomto žebříčku se platforma umístila na druhé pozici – tentokrát za herní aplikací Coin Master, která vydělala 47,96 milionu dolarů.
Na úspěchu sítě se přičinil model doporučování videí na základě použitého algoritmu. Aplikace navrhuje obsah odpovídající zájmům uživatele, čímž ho udržuje v pozornosti po delší dobu, a rychlé záběry zase umožňují přístup k většímu množství příspěvků za kratší dobu. Pomohl zřejmě také nově zavedený automatizovaný systém, který slouží jako dohazovač inzerentům a tvůrcům obsahu.