Nucené zavření provozoven během pandemie jim osekalo tržby o sedmdesát procent a museli si pomoct půjčkou. Dnes už se ale zvedají zpět k předcovidovým hodnotám. Řeč je o Silvii Steiner a Petru Kovaříkovi, kteří stojí za prémiovou značkou Pražská čokoláda Steiner & Kovařík.
K návratu na úrovně před čtyřmi lety jim brání dozvuky covidu, zejména pak absence bonitnějších zahraničních zákazníků v Česku. „Do Prahy nyní létá málo přímých linek. A ta solventní klientela nelétá s přestupy,“ popisuje dnešní realitu v novém Forbes Byznys podcastu Petr Kovařík, jehož čokoládu zná například i ománský sultán.
Pražská čokoláda nicméně míří i na další kontinenty. Kovařík strávil celý březen pracovně v Japonsku, kde získal nové zákazníky, a brzy se sladké tabulky z pražských Řep objeví i za Atlantským oceánem, konkrétně v Kanadě.
Ve spojitosti s velikonočními svátky, ke kterým cukrovinky bezesporu patří, v podcastu zazní i podle čeho zákazník pozná v supermarketu kvalitní čokoládu nebo proč si lidé o bílé čokoládě často myslí, že je méně kvalitní než tmavá. „Je to jen marketing,“ vysvětluje Kovařík a začíná vysvětlovat tajemství řemeslné výroby čokolády.
Jaký fuckup Petr Kovařík v současnosti řeší? Otevře v Česku další obchod? A proč se po pravé čokoládě netloustne? To vše uslyšíte v podcastu.