Japonská automobilka Toyota dnes oznámila, že nenechá v televizi vysílat své reklamy související s olympijskými hrami v Tokiu a prezident společnosti Akio Tojoda se nezúčastní pátečního zahajovacího ceremoniálu her. Vedle Toyoty k hlavním sponzorům patří také japonské společnosti Panasonic a Bridgestone.
Jeden z hlavních sponzorů sportovní události si nechce poškodit image, olympijské hry se totiž konají navzdory silnému odporu japonské veřejnosti a obavám z dalšího šíření koronaviru, napsala agentura Reuters.
Toyota připravila televizní reklamu, v níž vystupují někteří sportovci, kteří se nadcházející sportovní události zúčastní. Dnes však šéf komunikace Toyoty Džun Nagata naznačil, že olympijské hry v Tokiu se stávají událostí, pro kterou je z „různých důvodů“ těžší získat podporu.
V Tokiu nyní kvůli pandemické situaci platí čtvrtý výjimečný stav a na žádné sportoviště v hlavním městě nebudou smět diváci.
Toyota poskytne hrám 3340 vozidel, což je méně než původně plánovaných 3700 aut, protože ta pro diváky nejsou nutná. Přes devadesát procent vozů bude mít alternativní pohon, budou jezdit na vodík nebo elektřinu. Největší automobilka světa na olympijských hrách bez diváků zrušila též akce, na kterých měla v plánu propagovat svá auta.
Japonský premiér Jošihide Suga a organizátoři události opakovaně slíbili, že hry budou „bezpečné“, ale průzkumy v médiích ukazují, že veřejnost o tom přesvědčena není. Dle agentury Kjódó News vyjádřilo 87 procent respondentů obavy z konání olympijských her a skoro třetina si myslí, že se olympiáda měla zrušit.