České zemědělství roste tam, kde se protne tradice, technologie a poctivost. V podcastu Forbes BrandVoice Lucie Martínková z Martínkovy farmy a Václav Osička z Doubravského dvora mluví o tom, jak budovat komunitu zákazníků a obstát v tvrdé ekonomice. Oba podniky mají ocenění Regionální potravina a dokazují, že kvalita vzniká přímo „u dvora“. 

Martínkovi hospodaří na necelých 200 hektarech se 60 kusy skotu a chystají novou, robotizovanou stáj. „Naše stará stáj z devadesátých let už nevyhovuje zvířatům ani nám. Chceme robotizované dojení i krmení,“ říká Lucie Martínková, která zároveň rozvíjí produkty z A2 mléka. „Víc než třetina stáda je A2 a mnoho lidí ho snáší lépe,“ komentuje.

Doubravský dvůr zase vrací k životu historický statek Lichtensteinů o počtu 600 dojnic. „Roboty umožnily, aby v Evropě přežily menší farmy. Snižují pracovní zátěž a nemusíme mít 800 až 1000 krav,“ vysvětluje Václav Osička. Jejich dvůr je navíc otevřený veřejnosti, pořádá exkurze a část mléka zpracovává přímo na místě.

Ocenění Regionální potravina je pro oba potvrzením jejich správného směru a činnosti. U Martínků bodoval tvaroh, u Doubravského dvora mimo jiné malinový mls, tvarohové pomazánky a smetanová zmrzlina. „Kvalita je obyčejná poctivost,“ shrnuje Osička.

A společná vize? Lepší technologie, bližší kontakt se zákazníkem a české mléko, které si drží světovou úroveň. „Lidé se k nám vracejí. A to je pro nás největší ocenění,“ uzavírá Martínková.

Jak se farmaří v dnešní moderní době? To se dozvíte v novém díle podcastu Forbes BrandVoice.