Škoda Group dodá do Tampere sedm tramvají a osm přídavných modulů pro rozšíření vozového parku v třetím největším finském městě, v němž roste poptávka po hromadné dopravě. Kontrakt za sedmdesát milionů eur (více než 1,75 miliardy korun) je součástí opce původní zakázky s městským dopravcem Tampereen Raitiotie Oy.

Sedm tramvají bude podle skupiny dodáno do poloviny roku 2027. Instalace přídavných modulů je naplánována do července 2028.

„Tampere jde investicemi do udržitelných a efektivních řešení veřejné dopravy příkladem městům po celém světě. Jsme hrdí na to, že můžeme navázat na úspěch tramvají, které jsou již v provozu,“ řekl Jan Harder, prezident regionu Západ & Sever ve Škodě Group.

Pekka Sirviö, generální ředitel Tampereen Raitiotie Oy, dodal, že prodloužení tramvají novými moduly je důležité pro efektivitu provozu a služby pro cestující.

„Delší tramvaje mají o více než třicet procent větší kapacitu pro cestující než ty kratší, pojmou až 345 namísto 264 osob. Díky větší kapacitě pro cestující může tramvaj jezdit na celé síti s optimálním intervalem 7,5 minuty,“ uvedl.

Škodovácké tramvaje se už podle mluvčího mluvčí Škody Group Jana Švehly staly známou součástí tamperských ulic.

„Nová zakázka navazuje na původní smlouvu, kterou Tampere uzavřelo se Škodovkou v roce 2017 a která zahrnovala opci až na šestačtyřicet tramvají. Díky nejnovějšímu kontraktu získá tamní dopravce dalších sedm obousměrných tramvají, které doplní dvacet osm dříve objednaných,“ řekl Švehla.

Tato sedmatřicetimetrová vozidla jsou stoprocentně nízkopodlažní, mají otočné podvozky pro plynulejší jízdu a antikorozní konstrukcí, která odolá náročnému klimatu.

Osm přídavných modulů, jež si dopravce objednal, prodlouží délku současných vozů na čtyřicet sedm metrů. Do poloviny roku 2028 se tak zvýší počet prodloužených tramvají na devatenáct.

„Zvyšují kapacitu pro cestující o více než třicet procent, což zajistí, že systém bude moci držet krok s rostoucím počtem cestujících a zároveň zůstane zachována plná kompatibilita se stávajícím vozovým parkem,“ dodal mluvčí.

Původní obousměrný vůz Škoda ForCity Smart Tampere X34, dlouhý 37,3 metru, pojme až 264 cestujících.

Podle Sirviöa to byl dosud největší tramvajový vůz vyráběný v severských zemích, navržený ve spolupráci s obyvateli města Tampere.

Škoda Group má od roku 2015 výrobní závod ve finském Otanmäki, který je největším výrobcem kolejových vozidel v severských zemích.