Ryze česká realitně-poradenská firma 108 Agency vstupuje do nového roku s velkými změnami. Po čtrnácti letech fungování v oblasti průmyslových a kancelářských nemovitostí mění nejen své sídlo, když se z pražského Žižkova stěhuje do kanceláří v Palladiu, ale i interní procesy a svůj název. Nově se místo 108 Agency budeme setkávat se 108 Real Estate.
„Je to i o tom, že firmy si nás často pletly s marketingovou agenturou než s někým, kdo dělá nemovitosti. Po dlouhém uvážení a spoustě kreativity jsme ale došli k závěru, že necháváme „stoosmičku“,“ říká v dalším Forbes Byznys podcastu zakladatel a šéf „stoosmičky“ Jakub Holec.
Jakub Holec založil 108 Agency v roce 2008, kdy na svět udeřila ekonomická krize. On ji ale využil a během ní vybudoval lokální značku s obratem zhruba šedesát milionů korun, která na trhu konkuruje zavedeným zahraničním jménům.
Teď před ním ale stojí nová výzva. I když při pohledu do skladů automotive a e-commerce firem není krize v Česku vidět, investice do komerčních nemovitostí skomírají.
„Trh zamrzl loni v únoru s příchodem konfliktu na Ukrajině. Američtí nebo asijští investoři neřeší, kde leží Česko a kde Ukrajina. Pro ně je to válka u nás v regionu a úplně tu skončili,“ vysvětluje Holec, který je zvědavý například na to, co letos s trhem udělá návrat inflační doložky do nájemních smluv.
Jaký bude podle Jakuba Holce rok 2023 pro průmyslové a kancelářské nemovitosti a jaké v ní má 108 Real Estate plány? Poklesl po covidu zájem o kanceláře, nebo se zaměstnanci vrátili z home office do starých kolejí? To vše se dozvíte v aktuálním Forbes Byznys podcastu.