Česká logistická společnost získala zahraničního investora, který plánuje do konce roku 2024 investovat částku dva miliony EUR. Získané prostředky firma vloží do technologického rozvoje a rozšíření vozového parku moderních aut s aktivním chlazením a mražením.
V současnosti patří Prorozvoz k české špičce v last mile delivery a díky této investici své postavení upevní. Aktivity firmy směřují též za hranice, a to na Slovensko, do Maďarska i Polska.
Za dobu svého šestiletého působení na trhu Prorozvoz doručil již více než sedm milionů objednávek v sektorech food delivery, e-commerce či rozvozu potravin.
„V letošním roce dodáme přes 2,9 milionu objednávek. Největší nárůst očekáváme v sektoru e-commerce a v chlazených i nechlazených potravinách,“ říká CEO a zakladatel společnosti Jan Kryštof.
Díky rozšíření vozového parku o chladicí vozy Prorozvoz nově uzavírá partnerství také s několika firmami z oblasti krabičkových diet, jimž zaručuje same day delivery napříč celou republikou, a to za dodržení přísných hygienických norem.
„Připravuje se i rozšíření do sektoru online lékáren, kde aktuálně probíhají závěrečná jednání. Se skvělou novinkou přichází náš partner v oblasti fulfillment, firma Mailstep. Jejich nová divize s názvem ‚coolfillment‘ se zaměřuje právě na klienty v oblasti chlazeného rychloobrátkového zboží a pro nás zajišťuje skladování, balení a kompletaci objednávek. Díky této spolupráci dokážeme snížit nálady a zefektivnit logistiku,“ vysvětluje Kryštof.
Prorozvoz zapojí AI do plánování a zrychlí tím růst
Nemalou část investic vynakládá Prorozvoz na technologický rozvoj firmy. Mezi plánované inovace patří rozsáhlejší využití aplikace a umělé inteligence v provozních systémech společnosti.
„AI pomůže zrychlení růstu delivery trhu, bude plánovat logistiku, řídit kapacity, vyhodnocovat efektivitu a informovat koncového zákazníka o přesném dodání objednávek v živém trackování,“ předpovídá Jan Kryštof.
Již nyní umožňuje technologický systém firmy plánovat doručení s přesností 15–30 minut na 48 hodin dopředu.
Díky vysoké adaptabilitě služeb je Prorozvoz schopen nabídnout logistické řešení jak menším lokálním firmám, tak nadnárodním řetězcům. V současnosti služby Prorozvozu využívají například společnosti KFC, Rohlík.cz, Zásilkovna, NutritionPro, Yes krabičky, Foodora, Bolt food nebo Wolt.
55 měst v Česku a na Slovensku do konce roku
Prorozvoz vykročil do roku 2024 s velmi ambiciózními plány, které zatím vycházejí nad očekávání dobře. Původně predikovaný roční obrat byl na úrovni 200 milionů korun, ale již po prvním kvartálu se očekává, že by – i díky expanzi – čísla mohla atakovat hranici 300 milionů korun.
Jen v České republice od počátku tohoto roku Prorozvoz otevřel šest nových měst, přičemž v průběhu roku plánuje nejen formou franšízy otevřít až dvanáct dalších.
„Letošní rok bychom rádi zakončili na počtu čtyřicet měst v ČR a patnáct na Slovensku,“ očekává Kryštof. Letos se navíc počítá s rozšiřováním působnosti na Slovensku a s obchodními aktivitami v Polsku a v Maďarsku. V současné době taktéž jedná Prorozvoz o vstupu dalšího strategického mezinárodního partnera, což by mělo otevřít možnost expanze na nové trhy, včetně těch západních.
Součástí expanzní politiky je i strategie diverzifikace. „V případě růstu Prorozvozu jde zejména o nastavení optimálního poměru podílu mezi franšízanty a vlastní flotilou, kdy bychom rádi dlouhodobě udrželi rovnovážný stav 50 na 50,“ uzavírá CEO a zakladatel společnosti Jan Kryštof.
Tento model správy ponechá Prorozvoz kontrolu nad chodem společnosti a jeho partnerům přinese záruku konzistentně vysokého standardu nabízených logistických služeb.