Tak tohle je prostě něco! Protože když monopost formule 1 vidíte naživo, slyšíte řvát jeho motor, který má pod kapotou 750 koní, a cítíte ty spálené gumy, je to zážitek. A ještě k tomu v ulicích Prahy.

Na Rohanském nábřeží v Karlíně se v sobotu formule prohnala rychlostí kolem dvou set kilometrů v hodině. Legálně. Na uzavřené frekventované silnici, kterou tým Red Bull Racing proměnil ve zhruba kilometr dlouhou závodní trať.

V ikonickém voze RB7 z roku 2011, v němž Němec Sebastian Vettel a Australan Mark Webber během osmnácti velkých cen dosáhli dvanácti vítězství a německý pilot se stal světovým šampionem, Prahou teď prosvištěl David Coulthard. A při té příležitosti dal českému Forbesu také rozhovor.

Legenda světového motorsportu, třiapadesátiletý Skot, který začínal ve stáji McLaren a Grand Prix ve formuli 1 vyhrál celkem třináctkrát, předvedl divákům oslnivou jízdu. A i když se na start slavného seriálu naposledy postavil v roce 2008 za tým Red Bullu, v sobotu ukázal, že to v sobě stále má.

Však to dle svých slov bere jako privilegium tenhle stroj řídit. Tratí prosvištěl za sebou několikrát, před diváky pak párkrát mírně zpomalil, aby zadriftoval a nechal je vychutnat řev motoru a zanechal za sebou oblak kouře.

Nemohl si k tomu vybrat lepší vůz. RB7 s výkonem 750 koní a osmiválcovým motorem o objemu 2400 cm3, který zvládne až 18 000 otáček za minutu a váží přibližně 650 kilogramů, umí vystřelit z nuly na sto za méně než tři vteřiny.

A jak správně podotkl Štěvo Eisele, komentátor závodů formule 1, atmosférický osmiválcový motor pod kapotou RB7 je něco, co už se běžně nezažije a co ve vás zůstane celý život.

A na trati nebyl jen Coulthard. Co nezvládla formule v rychlosti, to dohnal Arūnas „Aras“ Gibieža z Litvy na motorce. Jen se na ní projet, to by byla nuda. Litevec patří k těm nejlepším kaskadérům a pro kousky popírající zákony fyziky má uzpůsobenou motorku KTM Duke „The Sniper“. Divákům tak ukázal třeba jízdu po zadním kole, při níž se dotýkal prsty země, nebo vestoje na řidítkách.

Do dýmu zase zahalila závodní trať bratrská dvojice Johannes a Elias Hountondji z Německa, několikanásobní šampioni v mezinárodních driftovacích soutěžích, kteří v BMW M4 G82 s výkonem přes tisíc koní předvedli své umění.

Kromě profesionálů si své schopnosti ale vyzkoušeli i sami návštěvníci. Třeba vyměnit na čas přední pneumatiku monopostu formule 1, na simulátoru si projet závodní trať nebo vyzkoušet jízdu na zadním kole motorky.