Tržby společnosti Shoptet, která poskytuje řešení pro tvorbu a správu e-shopů, loni meziročně vzrostly o čtyřicet procent na 580 milionů korun. V Česku, Maďarsku a na Slovensku ke konci minulého roku Shoptet pro své podnikání využívalo sedmatřicet tisíc internetových obchodů, což bylo o pět tisíc více než předloni. Shoptet o sobě uvádí, že v Česku drží třiašedesátiprocentní podíl na trhu.
Hodnota transakcí realizovaných přes platební službu Shoptet Pay, kterou podle společnosti využívá osm tisíc e-shopů, loni dosáhla více než tří miliard korun. Počet transakcí meziročně trojnásobně vzrostl.
„Letos chceme dále růst a chystáme další inovace jako například expresní checkout. Tedy možnost zákazníka zaplatit přímo z detailu produktu, bez potřeby projít si celým klasickým checkoutem,“ řekl expert na platební řešení ve společnosti Shoptet Ondřej Buben.
Společnost Shoptet založili v roce 2009 Tomáš Krejčí a Miroslav Uďan. O pět let později ve firmě téměř sedmdesátiprocentní podíl koupil bývalý spolumajitel a zakladatel portálu Centrum.cz Ondřej Tomek.
Obrat e-shopů loni v Česku meziročně klesl o šest procent na 185 miliard korun. Snížil se i počet internetových obchodů, a to o dvě stě na 49 900, informovaly už dříve online vyhledávač Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci.
Obrat a počet e-shopů klesá druhý rok za sebou. Nejlepšího výsledku loni české e-shopy dosáhly v posledním čtvrtletí, kdy po třech čtvrtletích poklesu jejich obrat meziročně vzrostl o dvě procenta.