Mají stovky krav, pěstují ječmen pro Plzeňský prazdroj, z jejich tvarohu se dělají nanuky Míša nebo Kuba a mléčnými výrobky pobláznili děti i dospělé v Česku. Teď holding milko Agrifood míří do zahraničí, investuje miliardy a Vybíralovi čekají rekordní rok. 

Hlavní vjezd do areálu mlékárny na kraji Poděbrad je jedno velké staveniště. Dělníci tady dělají nové parkoviště a kolem pozemku zděný plot. Vedle něj jsou už vyskládané palety s bílými cihličkami, kterými stěny oplocení obloží.

„No jo, sice je to dražší a mohlo by to být i bez nich, ale když už to děláme, tak ať to vypadá pěkně,“ říká spolumajitelka rodinného holdingu Milko Agrifood Drahomíra Vybíralová a na jejím tónu je znát, že proti jejímu přání neměli ostatní členové rodiny moc šancí něco namítat.

Svižným krokem kráčí do vnitrobloku mlékárny. Dojde až na místo, odkud je dobře vidět na historickou, téměř sto let starou budovu areálu i novotou zářící vysoké nerezové zásobníky na mléko.

V rozhovoru se také dozvíte: 
  • Jak se zrodila Matylda a jak se vyvíjejí nové druhy jogurtů?
  • V čem vidí Vybíralovi klíč k úspěchu?
  • Jakou krizí si firma prošla a jak ji zachránil tvaroh?
  • Proč investují nejen do výroby, ale i do vlastních krav?
  • A proč budoucnost vidí i v Mléčných barech?
Forbes Digital Premium