Radim Jančura se chystá v nejbližší době poupravit svůj taxikářský byznys, kde mu vyrostla silná konkurence – Uber.

K limuzínám Audi A6 přibere jiná, obyčejnější auta. To je první velká změna za rok a půl, co jeho taxíky Tick Tack po Praze jezdí. Žádné jiné vozy než bílé á-šestky dosud Jančura ve svojí flotile neměl.

Už loni na podzim mluvil o tom, že Tick Tack Taxi nevydělává a že bude potřeba slevit z původní koncepce provozovat taxislužbu na co nejvyšší úrovni. Původně chtěl například udělat výhodu z toho, že řidiče má plně pod kontrolou jako zaměstnance, loni už se smířil se standardní praxí, kdy taxikáři fungují jako živnostníci, což je pro firmu levnější.

To, že ve flotile přibudou levnější auta, nemusí znamenat, že jich dohromady nakonec bude víc. Loni na podzim měl Jančura 150 á-šestek, auta měl ale na leasing s možností vyměnit je po roce za nové kusy. Je tedy možné, že tentokrát jen leasing u některých aut neprodlouží a místo nich si pronajme jiná, levnější.

Jančura každopádně zdůrazňuje, že nic z toho, co v taxislužbě poslední dobou dělá, nelze brát jako ústup. „Neustupujeme, naopak útočíme,“ říká podnikatel, který už prokázal mimořádnou odolnost při souboji s Českými dráhami a celým státním aparátem obsluhujícím železniční dopravu. Levnější auta podává jako novou větev taxikářského byznysu, který se jen rozdvojí, aby obsloužil dvojí klientelu.

Víc o svých plánech s taxíky chce Jančura prozradit příští týden.

foto – isifa/MAFRA/František Vlček


O Uberu jsme psali:

Taxikář, který si vydělá 6 milionů korun ročně. Seznamte se s uberpodnikatelem