Americká platforma pro propojování řidičů s uživateli Uber se připravuje na další růst v Česku a na Slovensku. Jedním z důkazů je i nově vybraný šéf startupu pro Českou a Slovenskou republiku Tomáš Peťovský, který je v Uberu od listopadu a přišel do něj z Googlu.

„Jsou to obě technologické firmy, které spojují atributy, jako je vysoká kvalita lidí a škála technologických možností, kterými dokážou ovlivňovat životy lidí. Spojuje je i silná analytika,“ vypichuje Peťovský v rozhovoru pro Forbes hlavní společné rysy obou firem.

Čtěte také: Chatka, pionýr a brambory. Český Uber pro věci může nahradit stěhováky

Hlavním úkolem Tomáše Peťovského, který mimo jiné od roku 2009 pracoval přímo v evropské centrále Googlu v Irsku, je nyní zastřešit fungování obou (českého i slovenského) týmů, které dohromady čítají zhruba deset lidí. Počítá se ale i s dalšími personálními posilami.

„Druhým bodem budou možnosti rozšíření obou služeb jak v Praze, tak Bratislavě. Třetí oblastí pak bude zkoumání možností, kam se můžeme v rámci České republiky posouvat dále,“ vysvětluje dvaatřicetiletý vystudovaný ekonom z VŠE v Praze, který navíc letos dokončil studium MBA programu ve Francii a Singapuru.

img_0007

Nový šéf Uberu pro ČR a SR Tomáš Peťovský.

Kroky nového tuzemského šéfa Uberu budou nyní netrpělivě sledovat zejména Brňané. Dle dřívějších proklamací amerického startupu totiž na konci roku plánoval otevření moravské metropole. A zájem by byl.

„Vidíme tisíce otevření naší aplikace v Brně bez toho, abychom vykonávali marketingovou podporu. To je pozitivní signál,“ říká rodilý Slovák s tím, že Uber situaci v Brně aktivně sleduje. Jestli ovšem ještě letos dojde k tomuto rozšíření, to je ve hvězdách. Tomáš Peťovský to totiž nevylučuje ani nepotvrzuje. „Jsme hodně flexibilní,“ naznačuje, že otevření nové oblasti může přijít ze dne na den.

„Primárně chceme zajistit, aby prosinec dopadl dobře. To je hlavní priorita,“ říká. Poslední měsíc roku je pro taxislužby vždy nejvytíženější. Uber má nyní v Česku přes tisícovku aktivních partnerských řidičů a jen za letošní rok jejich celkový počet narostl o 70 procent.

„Od spuštění v srpnu 2014 využilo jejich služeb už 250 tisíc unikátních uživatelů,“ vypočítává Peťovský.

Čtěte také: Přišel, ukázal, zvítězil. Startupista zazářil s balonkem v soutěži UberPitch

Pokud jde o expanzi Uberu, ta se nemusí nutně týkat jen teritoriálního rozšiřování. Ve hře je i vstup dalších služeb nejhodnotnějšího startupu světa, jako je například UberPOOL nebo rozvoz jídla UberEATS, které je nyní dostupné ve zhruba padesátce amerických i evropských měst. Jestli se ale tyto zmíněné služby opravdu objeví v Praze, to je také ve hvězdách. „Vše analyzujeme,“ zní opakovaně od Peťovského, pod jehož vedením ale byla přeci jen spuštěna nová služba.

Jde o UberSELECT (dříve známý jako Uber Plus), což je kompromis mezi luxusní službou UberBLACK a na druhou stranu nejlevnější službou amerického startupu UberPOP (v zahraničí UberX). jednoduše to znamená, že pro vás přijede novější a větší auto s velmi dobře hodnoceným řidičem, ovšem za přijatelnější ceny.

Vášnivý cestovatel Peťovský, který už navštívil 45 zemí, potvrzuje, že česká metropole není Uberu v žádném případě lhostejná. „Praha má z pohledu Uberu v rámci střední a východní Evropy silnou pozici, opravdu má velmi dobré jméno,“ říká.

Na další kroky Uberu v tuzemsku si ale budeme muset zatím počkat.