Individuální sportovec těžký chleba má. Lyžařka a snowboardistka Ester Ledecká musí měsíčně vygenerovat dva miliony korun, aby mohl tým kolem ní fungovat. Ale zkušenosti s řízením byznysu – své kariéry – už začíná propisovat i do aktivit mimo sport.

Na světě asi není specifičtější sportovní hvězda. Devětadvacetiletá Ester Ledecká si umí „povodit“ světovou špičku jak v lyžařském slalomu, tak na snowboardovém prkně. Unikátní mix dovolil vystavět kolem trojnásobné držitelky olympijského zlata osobitý byznysnový ekosystém, který Ledecké umožňuje pustit se do podnikání, ale také zaplatit rozsáhlý tým starající se o její sportovní kariéru.

Letos stála spolu se svou maminkou Zuzanou a manažerkou Erikou Alchusovou za zrodem marketingové agentury All STR Team a sama se pasovala do pozice testovacího klienta, o jehož velikosti si většina začínajících agentur může nechat jenom zdát. Ledecká je koneckonců – vyjma tenistek – nejlépe placenou českou sportovkyní. Ročně si přijde na nižší až střední desítky milionů korun.

„Zatím se agentura hlavně díky Erice velice dobře rozjíždí a já čekám, že se do toho víc pustím po ukončení sportovní kariéry,“ říká Forbesu. Že přezuje ze zasněžených přezkáčů do naleštěné byznysové obuvi zrovna v marketingu se nabízí: marketing vystudovala a přímo na ten sportovní se už při studiu zaměřila.