Bilingvismus přestává být luxusem a stává se konkurenční výhodou i vstupenkou do světa. Ve školách Prague British International School je jazyk prostředkem, který dětem otevírá svět, rozvíjí kreativitu, spolupráci a schopnost myslet jako budoucí lídři.

„Nemyslíme si, že bilingvismus je jen o jazyce,“ říká ředitelka Česko Britské Základní školy, sesterské školy Prague British International School (PBIS) Petra O’Leary. „Je to především nástroj, který formuje kognitivní schopnosti a pomáhá dětem chápat svět z více úhlů pohledu.“ Děti v bilingvním prostředí totiž nepřekládají, spíše přepínají. „Mají v hlavě dva šuplíčky. Jeden s češtinou, druhý s angličtinou. A podle prostředí si otevřou ten správný,“ popisuje O’Leary.

Podobně vidí situaci zástupkyně ředitele nižšího gymnázia PBIS Olga Jovanovská Boshku, pro kterou je vícejazyčnost naprosto přirozená. Tato schopnost umožňuje dětem vidět situace z různých úhlů a řešit konflikty s odstupem, někdy stačí změnit jazyk a okamžitě se změní tón rozhovoru.

Škola přitom kombinuje moderní metody výuky, například princip OPOL (One Person, One Language), projektové učení a mezinárodní rámcový program MYP (Middle Years Programme). „Každé dítě má možnost růst podle svého rytmu a nadání,“ dodává O’Leary. Jazyk se tak stává nástrojem spolupráce, kreativity a samostatného myšlení.

Takový přístup se odráží i v úspěších absolventů. Děti odcházejí na vysoké školy nebo rovnou do mezinárodních firem vybaveny nejen jazyky, ale i flexibilitou, kulturním povědomím a důvěrou v sebe sama. „Bilingvní dítě není dvakrát zatížené, je dvakrát obohacené,“ shrnuje Boshku.

Pro rodiče, kteří chtějí svým dětem nabídnout skutečně globální vzdělání a investici do budoucnosti, je PBIS jasnou volbou. Bilingvní prostředí zde představuje způsob myšlení, který formuje generaci schopnou komunikovat, chápat a tvořit v širším světovém kontextu.

Jaké konkrétní strategie používají, aby bilingvní vzdělávání zároveň rozvíjelo sebevědomí, empatii a schopnost spolupráce u žáků? To se dozvíte v novém dílu podcastu Forbes BrandVoice.