V rámci alternativních investic se vedle tichých vín často skloňuje také champagne. „Bublinky“ jsou stále populárnější u požitkářů po celém světě. Je to ale stále dobrá investice? Nejprve se pojďme podívat na pár čísel: Šumivá vína tvoří deset procent světové produkce vína.
Champagne zaujímá pouze deset procent z celkové produkce šumivých vín, tedy jedno procento ze světové produkce vína. Produkce champagne byla v loňském roce 326 milionů lahví, což představuje nárůst o 1,6 procenta oproti roku 2021.
Champagne je zároveň oblast ne s nejvyšší produkcí, ale s nejvyšším obratem – tyto lahve byly prodány za rekordních šest miliard eur. Po koronavirové pandemii kontinuálně dosud rostla jak produkce champagne, tak i jeho prodané množství a také cena. Bude to ale nadále stejné při aktuální situaci v Evropě?
Champagne je oblast ne s nejvyšší produkcí, ale s nejvyšším obratem.
Ano, kategorie poroste dále, i když ne všechny segmenty stejně rychle. Z boomu po pandemii, kdy byly restaurace plné lidí, kteří si dopřávali všeho plnými doušky, přišlo vystřízlivění. Za současné situace investovat do champagne laikovi bez vedení odborníka nedoporučuji. Proč?