Sestry Anna a Ester Geislerovy v mimořádném rozhovoru o umění, byznysu, úspěchu a politice, o tom, kam směřuje česká společnost a proč je tak důležitá ohleduplnost, úcta i obyčejná mezilidská slušnost. O tom, co se letos v říjnu změní a co pro změnu k lepšímu může udělat každý z nás.

Jedné z nich bylo před pár týdny pětačtyřicet a už třicet let je jednoznačně nejobsazovanější českou filmovou herečkou. Ta druhá je její o osm let mladší sestra, která je vedle herecké kariéry také respektovanou audiovizuální umělkyní, designérkou, autorkou několika úspěšných projektů v čele s všeobecně populární Terapií sdílením, která má jen na Instagramu stovky tisíc followerů.

Ta první občas budí dojem, že vůbec nesleze z plátna ani z obrazovky. A budí ho už přes čtvrt století. Vlastně je to letos právě třicet let, co ji Ondřej Trojan v roce 1991 coby patnáctiletou obsadil do svého filmu Pějme píseň dohola a Filip Renč jí ještě v témže roce nabídl hlavní roli v dechberoucím filmu Requiem pro panenku.

Od té doby je Anna Geislerová prakticky u všeho přelomového, co se v české kinematografii dělo a děje: v 90. letech to byly v kinech veleúspěšné filmy jako Výchova dívek v Čechách dle bestselleru Michala Viewegha, Kuře melancholik Jaroslava Brabce anebo Jízda Jana Svěráka, která Anně Geislerové vynesla i její první nominaci na Českého lva.

Těch nominací na nejprestižnější tuzemské ceny České filmové a televizní akademie pak přišlo v následujících letech dalších jedenáct a urodilo se z nich hned pět vítězství: Český lev za role ve filmech Návrat idiota tehdy debutujícího Saši Gedeona, Želary Ondřeje Trojana, které byly nominovány na Oscara, Štěstí Bohdana Slámy, další trofeje přišly i za Krásku v nesnázích a strhující Nevinnost Jana Hřebejka, kde měla rovněž hlavní role.

Forbes Digital Premium

Chcete číst dál? Tento článek je součástí sekce Forbes Premium

Pořiďte si exkluzivní čtení už od 139 Kč měsíčně! Bez limitů a kdykoliv.