Co snídáme a čím zapijeme odpolední únavu? Trendy v potravinách a nápojích to v dnešním světě ovlivňují víc, než si myslíte. Společnost Green Heads už šestým rokem přináší na český trh nejkvalitnější rostlinné produkty a nápoje.
Neustále pátrají po tom nejlepším z lokálních i světových trendů. Vize Green Heads spojuje udržitelnost, zdraví a výjimečnou kvalitu. Tady je top šest trendů, které podle nich budou v roce 2025 hýbat vašimi stravovacími návyky.
Méně cukru, více chuti
Snižování obsahu cukru je velký globální trend, který už dávno dobyl i český trh. Nápojové značky jako Liquid Death nebo Dash Water přinášejí osvěžení bez přidaných sladidel, kompromisu v chuti a ukazují, co bude trendy v nejbližších měsících a letech. Globální fenomén z nich dělá taky nápaditý a chytlavý marketing a výjimkou nejsou ani celebrity, které ho podporují.
V reklamách na Liquid Death můžete narazit na Tonyho Hawka nebo Ozzyho Osbourna. Dash Water pije třeba Victoria Beckham. Velmi málo slazené a neslazené nápoje jsou zkrátka na vzestupu a čím dál tím víc lidí pije prostě obyčejnou vodu a nápoje bez zbytečných přísad.
Je to nový standard zdravého pitného režimu – hydratace bez kompromisů.
Ovesné, hrachové nebo bramborové
Co začalo jako alternativa a hype, je teď každodenní volba. Ovesné, hrachové a další rostlinné alternativy se staly běžnou součástí domácností i kaváren a obliba stále roste.
„Intoleranci si nikdo z nás nevybírá, proto jsem rád, že svým zákazníkům mohu nabídnout tak vysoce kvalitní alternativy od firem Minor Figures a Sproud, které si díky své chuti a kvalitě oblíbili i zákazníci, kteří běžně konzumují kravského mléko,“ říká Jan Houser, headbarista kavárny Hrneček.
Baristi nejraději volí takové produkty, které nezakryjí chuť kávy a dobře se s nimi pracuje při šlehání. V trendy kavárnách se tak objevuje například značka Minor Figures, která je k dostání i na Rohlík.cz. Certifikace B-corp, Carbon Neutral, ale i BIO je samozřejmostí.
Další populární značka mezi baristy – Sproud – si mimo udržitelnosti zakládá i na vyšším obsahu proteinu a menším množství cukru. A to nás přivádí k dalšímu obřímu trendu.
Alternativy masa na vzestupu
Rostoucí zájem o udržitelnost a zdravější stravování vede také k nárůstu poptávky po rostlinných alternativách masa. Značky jako Juicy Marbles, které vyrábějí realistické veganské steaky a žebra, jsou jednoznačně špička v oboru.
Díky tomu, jak věrně napodobují vzhled i texturu skutečného masa, se stále častěji objevují nejen na talířích doma, ale i ve vyhlášených restauracích.
Například oblíbený pražský podnik Červený Jelen zařadil tuto inovativní značku do svého menu, čímž ukazuje, že i v prémiových podnicích je po rostlinném menu poptávka a budeme ho tam vídat čím dál častěji.
Rok 2025 bude rok matchy
Matcha, ikonický zelený čaj z Japonska, se v roce 2025 nevyhnutelně objeví téměř všude i díky Expo v Japonsku, které se koná právě příští rok. V distribuci Green Heads také najdete širokou nabídku matcha čaje od nejvyšší kvality až po matchu vhodnou na pečení, která reflektuje rostoucí poptávku po nápojích a potravinách s tímto superfoodem.
Ať už jde o matcha latte, limonádu, nebo pečivo, matcha bude vidět. Je pro to dobrý důvod – matcha je ideálním příkladem kvalitního produktu pro zdravý životní styl a sofistikované chuti.
Zdravější snacky a sladkosti
Chipsy z mořských řas, sušené houby, ochucené datle a jiné alternativy k běžným slaným snackům jsou nyní v oblibě nejen pro svou chuť, ale i výživové hodnoty. Stranou nezůstávají ani výrobci čokolády, kteří přinášejí rostlinné alternativy mléčných čokolád a čokolády, které mají méně cukru.
Výběr zdravějších snacků nikdy nebyl tak bohatý. Značky jako Emily, Other Foods, nebo True Co. ukazují, jak jde i snack udělat kvalitněji. V roce 2025 budou stále více plnit regály obchodů a nabízet zdravější volby.
Kvalita a udržitelnost jsou stále důležitější
Spotřebitelé jsou čím dál náročnější, co se složení a původu produktů týče. Významně k tomu přispělo i rychlé zdražování potravin z posledních let. I díky inflaci už zákazníci nejsou ochotni dělat kompromisy a vybírají si produkty s jasně daným původem a čistými složkami.
„Vidíme velkou poptávku po kvalitních produktech, které dbají nejen na složení, ale i udržitelnost. Bio, B-corp nebo rostlinné složení je velká výhoda,“ zdůrazňuje Tomáš Kofroň z Green Heads. Lidé hledají taky autentické příběhy, udržitelné značky a produkty, kterým mohou důvěřovat. Tohle teď platí v tomhle oboru úplně všude.