Módní skupina Vermont otevře své první multibrandové obchody v Česku. Prodejny v pražském nákupním centru Westfield Chodov a plzeňské Olympii vznikaly ve virtuální realitě, aby co nejvíce odpovídaly potřebám personálu a zákazníků.
Vermont, který na českém trhu zastupuje značky jako Karl Lagerfeld, Gant, Peak Performance nebo Diesel, u nás dosud provozoval výhradně monobrandové kamenné obchody. Bude to tak vůbec poprvé, kdy na jednom místě nabídne více prémiových značek.
I proto si společnost chtěla být jistá, že koncept nově chystaných prodejen bude jak zaměstnancům, tak nakupujícím maximálně vyhovovat. V tom jí pomohl startup Virtuplex, který na okraji metropole v Horních Počernicích provozuje největší laboratoř pro využití virtuální reality v Evropě.
Právě v této hale o rozloze šest set čtverečních metrů zástupci Vermontu s bezdrátovými VR headsety na hlavě ladili detaily obchodu. Kontroloval se použitý materiál nábytku, šířka uliček mezi regály, kvalita osvětlení nebo výhledy. A to tak, aby všechny případné nedostatky byly odstraněny ještě předtím, než prodejna fyzicky vznikla.
„Nevytvořili jsme virtuální prodejny proto, abychom se rozhodli, jestli je design správný, ale abychom se ujistili o některých dílčích řešeních,“ tvrdí Martin Florian, store concept director oděvní společnosti.
„Na základě zkušenosti s virtuálním prostorem prodejen jsme například změnili umístění některých skříní. Největší přínos ale vidíme v možnosti prožít emoci z nového prostředí ještě dříve, než je hotov,“ dodává.
Vermont zastupuje módní značky nejen na českém, ale také na slovenském a maďarském trhu. Své první multibrandové prodejny na pražském Chodově a v plzeňských Černicích otevře v průběhu prosince.