O málokteré společnosti se během koronakrize mluvilo více. Zoom (NASDAQ: ZM), o jehož existenci ještě v prosinci mnozí ani nevěděli, se stal nástrojem, který nejen ve firmách po celém světě suploval fyzické porady a schůzky.
Po skončení úterního obchodování se kalifornská společnost pochlubila výsledky za první čtvrtletí a rozhodně má důvod k radosti. Díky pandemii jí meziročně vystřelily tržby o 169 procent na 328,2 milionu dolarů (přes 7,7 miliardy korun) a čistý zisk se vyšplhal na 27 milionů dolarů. Kromě rekordního kvartálu jde také o lepší výsledek než za celý loňský rok.
„Rychlostí adopce naší platformy po celém světě jsme byli potěšeni,“ řekl zakladatel a CEO Zoomu Eric Yuan s tím, že poptávku pochopitelně šroubovala koronakrize. „Příklady využití rostly velice rychle, protože lidé integrovali Zoom do svého života, ať už jde o práci, školu, nebo osobní záležitosti,“ dodal Yuan.
Na úplném vrcholu čtvrtletí se na Zoomu denně sešlo i 300 milionů účastníků a počet zákazníků s více než 10 zaměstnanci se meziročně zvýšil o 354 procent na 265 tisíc. Firma též získala 500 nových velkých zákazníků, kteří u ní ročně utratí přes 100 tisíc dolarů.
Finanční ředitelka Zoomu Kelly Steckelberg při hovoru k výsledkům dodala, že navzdory uvolňování restrikcí v mnoha zemích firma očekává v druhém čtvrtletí tržby půl miliardy dolarů a za celý fiskální rok až 1,8 miliardy dolarů, tedy téměř dvojnásobek tržeb loňských.
Akciový titul za letošní rok vyskočil z necelých 70 dolarů na více než 200 dolarů, což je s přehledem nejvyšší historická úroveň.
Zoomu se přitom stihlo stát i několik nepříjemných věcí – vzpomínáte na aféru Zoom bombingu, kdy se do videohovorů dostávali nechtění uživatelé? – a mnozí zpochybňovali bezpečnost této služby. Trakce Zoomu nicméně naznačuje, že se s každou aktualizací bezpečnost zlepšuje, jak ostatně Yuan po dubnových skandálech sliboval.