Německý automobilový koncern Volkswagen chce do roku 2026 zvýšit zisk své stejnojmenné značky osobních automobilů o přibližně deset miliard eur. To mu má pomoci zvýšit rentabilitu tržeb na cílových 6,5 procenta. Výroba vozů značek Volkswagen, SEAT, Cupra a Škoda a užitkových vozů Volkswagen bude proto v zájmu efektivity více sladěna. Uvedl to v příspěvku na síti LinkedIn finanční ředitel Arno Antlitz.
Agentura Reuters s odvoláním na zdroje uvedla, že dozorčí rada automobilky v úterý jednala o opatřeních na snížení nákladů o nejméně tři miliardy eur u značek Volkswagen, SEAT, Škoda a Cupra, aby tohoto cíle dosáhla.
Oznámení Antlitze přichází poté, co šéf značky Volkswagen Thomas Schäfer v polovině května v interním sdělení zaměstnancům uvedl, že automobilka plánuje reorganizaci své hlavní značky, aby měla pevnější základy, když v prvním čtvrtletí ROS, tedy poměr mezi ziskem a tržbami, činil tři procenta. Příští týden ve středu má Volkswagen představit nové finanční cíle a aktualizovanou podnikovou strategii.
Větší sladění výroby jednotlivých značek je důležité pro snižování nákladů a zvyšování výnosů. Optimalizace efektivity výroby bude důležitá pro výrobu plánovaného základního elektromobilu za 25 tisíc eur ve Španělsku.