Skupině Footshop, která se zaměřuje na prodej streetwearové obuvi a oblečení, loni podle předběžných výsledků stouply tržby o tři procenta na zhruba 1,07 miliardy korun. Společnost o tom v úterý informovala v tiskové zprávě.
Footshop v roce 2023 zvýšila ukazatele ziskovosti. Výrazně jí vzrostl ukazatel EBITDA, tedy zisk před započtením úroků, daní a odpisů, o pětašedesát až osmdesát procent. Pro rok 2024 si skupina Footshop stanovila za cíl dosáhnout tržeb v rozmezí 1,15 až 1,2 miliardy korun a provozního zisku vyjádřeného ukazatelem EBITDA v rozmezí 73 až 83 milionů korun.
“Náš vstup na burzu a získání nového kapitálu znamená začátek nové kapitoly pro Footshop a jeho budoucnost. První týdny roku 2024 potvrdily naše strategické směřování a zvýšily náš optimismus, že jsme na dobré cestě k naplnění našich plánů pro rok 2024,“ uvedl ředitel skupiny Petr Hejduček.
Loni v červnu firma WOOD SPAC One ze skupiny Wood & Company oznámila, že ve skupině Footshop za 445 milionů korun odkoupila podíl 48,5 procenta. Od srpna jsou také akcie Footshopu veřejně obchodovatelné na trhu Standard Start pražské burzy. Společnost Footshop Hajduček založil v roce 2012. Vedle Prahy a Bratislavy má prodejny v Budapešti a Bukurešti. Distribuuje prémiové řady obuvi i oblečení značek Adidas, Nike, Converse či Vans.