Důvodem oslabení odvětví je zejména vývoj na klíčovém čínském trhu, kde poptávka v minulých měsících výrazně zpomalila.

Britská módní značka Burberry oznámila za první půlrok současného obchodního roku pokles zisků téměř o pětinu. Luxusní produkty zasáhla především vysoká inflace ve více zemích a útlum ekonomiky.

Módní dům, známý výrobky s typickým károvým vzorem, vykázal za prvního půlroku obchodního roku 2023/2024, to znamená období od dubna do prvního října, zisk sto osmapadesát milionů liber, v přepočtu zhruba čtyři a půl miliardy korun. V meziročním porovnání to znamená pokles o osmnáct procent.

Zisk před zdaněním dosáhl dvou set devatenácti milionů liber, to je v přepočtu 6,1 miliardy korun. V porovnání, za stejné období předchozího obchodního roku zaznamenal zisk dvě stě jednapadesát liber, to je v přepočtu sedm miliard korun.

Tržby za první půlrok představovaly 1,4 miliardy liber, to je asi devětatřicet miliard korun. Oproti prvnímu půlroku předchozího obchodního roku tak vzrostly o více než tři procenta.

Situace se však výrazně změnila ve druhém čtvrtletí, a to v případě porovnatelných tržeb, tedy tržeb z obchodů otevřených více než rok. Zatímco jejich růst v prvním kvartálu zaznamenal osmnáct procent, ve druhém čtvrtroku se zvýšil jen o jedno procento.

Důvodem je především vývoj na klíčovém čínském trhu, kde se poptávka v minulých měsících výrazně oslabila. Podobně se zhoršily výsledky na trzích ve Spojených státech. Naopak dobře se vyvíjely tržby Burberry ve druhém čtvrtroku 2023/2024 na evropském trhu, kde luxusní výrobky nakupovali hlavně zahraniční turisti.