Hlava státu na pamětní medaili. Tímto motivem se uvedla Česká mincovna při otevření své historicky první zahraniční pobočky. Ta se nachází v Bratislavě, a na medaili je tedy portrét slovenské prezidentky Zuzany Čaputové. Limitovaná emise čítá 300 kusů ve zlatém provedení a 500 kusů ve stříbře, na reverzní straně je zobrazen slovenský prezidentský palác.
„Od otevření pobočky uplynula krátká doba, navíc ovlivněná postupným uvolňováním po koronakrizi, takže na hodnocení je brzy,“ říká ředitel České mincovny Michal Drtina. „Přesto si nás už zákazníci našli, a to právě v souvislosti s medailí paní prezidentky, která je zcela vyprodaná. Od července spouštíme kampaň k přilákání zákazníků do prodejny, takže věříme, že se o našich produktech dozví ještě větší publikum.“
Slovenská metropole je po
Praze, Brně a Jablonci čtvrtým
kamenným obchodem
České
mincovny.
„Dlouhodobě pozorujeme oblibu našich produktů právě
u slovenských zákazníků, proto jsme
se rozhodli otevřít první zahraniční prodejnu u
nich. Bratislava
byla jasná volba,“ vysvětluje
Drtina.
Premiérová zahraniční pobočka premiérově představila i
nový koncept vystavování zboží: jsou k tomu využity speciální
podstavce vyrobené na 3D tiskárně, které umožňují klientům
zážitkovou prohlídku produktů z menší vzdálenosti.
„Tento koncept bychom rádi
přenesli i na prodejny v Česku.
Nové formy vystavení mincí se
velmi osvědčily a dávají nám širší možnosti, jak je
představit,“
prozrazuje Drtina.
Bratislavská prodejna je dále vybavena multimediální obrazovkou a speciálními lustry, které vznikly ve spolupráci se společností Preciosa. V pobočce nejsou pouze mince a medaile České mincovny, ale rovněž jejího partnera, Mincovně Kremnica. Právě Mincovňa Kremnica stojí za výrobou portrétu Zuzany Čaputové vydaného při příležitosti prvního výročí její inaugurace.
Česká mincovna sídlí v Jablonci nad Nisou a kromě pamětních medailí vyrábí i všechny tuzemské platební mince. Teď se, jak tvrdí Drtina, soustřeďuje ve větší míře i na sousední stát, kam expandovala: „Tamějším zákazníkům nabídneme produkty s motivy, které jim budou bližší, jako například slovenská historie nebo architektonické či přírodní krásy jejich země.“