Japonský výrobce pneumatik Bridgestone se loni poprvé za 69 let propadl do ztráty. Na vině je pandemie, která snížila prodej pneumatik na všech hlavních trzích. Čistá ztráta činila 23,3 miliardy jenů (4,7 miliardy Kč) ve srovnání se ziskem 240,11 miliardy jenů v roce předchozím. Bridgestone, který je podle tržeb druhým největším výrobcem pneumatik na světě, to uvedl v dnešním sdělení.

Provozní zisk firmě klesl o 35 procent na 222,93 miliardy jenů. Tržby se snížily o  14,6 procenta na 2,99 bilionu jenů. Celosvětový prodej pneumatik pro osobní a lehké užitkové vozy klesl o 16 procent, pro nákladní auta a  autobusy pak o 13 procent.

Pandemie zasáhla prodej pneumatik zvláště v prvním pololetí, protože mnohé země zavedly přísná omezení pohybu a omezena byla i některá odvětví podnikání. Prodej pneumatik pro nová auta v Severní Americe a v Evropě se vrátil k meziročnímu růstu v  posledních třech měsících roku. Tempo růstu však nebylo tak vysoké, aby vykompenzovalo pokles v předchozích měsících.

Letos Bridgestone očekává čistý zisk 261 miliard jenů. U tržeb čeká růst o půl procenta na 3,01 bilionu jenů, napsala agentura Kjódó.