Japonský výrobce pneumatik Bridgestone se loni poprvé za 69 let
propadl do ztráty. Na vině je pandemie, která snížila prodej pneumatik
na všech hlavních trzích. Čistá ztráta činila 23,3 miliardy jenů (4,7
miliardy Kč) ve srovnání se ziskem 240,11 miliardy jenů v roce
předchozím. Bridgestone, který je podle tržeb druhým největším výrobcem
pneumatik na světě, to uvedl v dnešním sdělení.
Provozní zisk
firmě klesl o 35 procent na 222,93 miliardy jenů. Tržby se snížily o
14,6 procenta na 2,99 bilionu jenů. Celosvětový prodej pneumatik pro
osobní a lehké užitkové vozy klesl o 16 procent, pro nákladní auta a
autobusy pak o 13 procent.
Pandemie zasáhla prodej pneumatik
zvláště v prvním pololetí, protože mnohé země zavedly přísná omezení
pohybu a omezena byla i některá odvětví podnikání. Prodej pneumatik pro
nová auta v Severní Americe a v Evropě se vrátil k meziročnímu růstu v
posledních třech měsících roku. Tempo růstu však nebylo tak vysoké, aby
vykompenzovalo pokles v předchozích měsících.
Letos Bridgestone
očekává čistý zisk 261 miliard jenů. U tržeb čeká růst o půl procenta na
3,01 bilionu jenů, napsala agentura Kjódó.