Tenhle byznys dobře voní, je ekologický a mohly by se v něm točit slušné peníze. Martin Košťál z Alemar Food Group se rozhodl pustit do podnikatelského dobrodružství a nechal si patentovat výrobu oleje z kávové sedliny.
Někomu jeden byznys prostě nestačí. Martin Košťál vybudoval téměř z nuly skupinu Alemar Food Group, která se specializuje na kvalitní krmivo pro psy a kočky. A i když v ní aktuálně probíhají obří investice do automatizace a rozšíření provozu, zvládá souběžně i rozjezd nového typu podnikání. Výrobu kávového oleje.
„Vytváříme novou branži, kdy se vedle řepkového oleje, olivového oleje a podobných objeví olej úplně nový, kávový,“ říká v podcastu BrandVoice Košťál. Ten už na trhu sice je, ale používá se pouze na kosmetiku, přípravky na kůži, do koupele a další.
„Ten náš ale může být konzumován jako lidská strava. A druhá odlišnost je způsob jeho získávání,“ říká Košťál.
Ten aktuální kosmetický se totiž vyrábí z kávových zrn. Firma ale vyvinula způsob, jak ho extrahovat až z lógru, kávové sedliny, která by se jinak vyhazovala. Proces si už mimo jiné nechala i patentovat.
Jak probíhá výroba kávového oleje? Jak ji chce Košťál financovat? Jak výsledný olej chutná? A kde především najde využití? Poslechněte si další Forbes BrandVoice podcast.