Značka, za kterou stojí dva čeští podnikatelé, se během pár let vypracovala mezi špičky v prodejích elektroniky. Jiří Zima a Daniel Janků prozrazují, jak se jim za krátkou dobu podařilo dosáhnout víc než půlmiliardového obratu a proč se pustili do investorství.

Zima a Janků se potkali během studií na brigádě v klubu, kde pracovali jako produkční. Po čase je bookování kapel omrzelo a rozhodli se vyzkoušet si v tomtéž klubu roli provozních. Během této praxe získali i první zkušenosti s reklamou, když pro kapely vyráběli koncertní letáky a samolepky.

K podnikání je to táhlo odjakživa – lákala je svoboda a možnost si dělat věci po svém. „Když jdete vlastní cestou, vždycky je šance najít nové neprošlapané uličky, které vás mohou dovést k vašim cílům,“ věří Jiří Zima.

Klub proto pustili a pronajali si kancelář, kde se během studií na ekonomce a právech začali marketingovým aktivitám pro kapely věnovat naplno. „Časem se z toho stala taková podnikatelská poliklinika: pomáhali jsme podnikatelům se založením firmy, vedli jim účetnictví a starali se o reklamu,“ vzpomíná Zima.  

Ačkoliv jim to v marketingu šlo, toužili najít a rozjet vlastní produkt. „V té době jsme natáčeli hodně přes GoPro kameru, ale cena GoPro byla dost vysoká a v Česku do té doby neexistovala alternativa. Tu jsme nakonec našli v Číně, riskli to a zkusili přivézt pár stovek kusů na prodej do Česka. Hned se to rozprodalo, tak jsme se do toho v roce 2016 pustili naplno,“ popisuje začátky Daniel Janků. 

Forbes Digital Premium