Značka, za kterou stojí dva čeští podnikatelé, se během pár let vypracovala mezi špičky v prodejích elektroniky. Jiří Zima a Daniel Janků prozrazují, jak se jim za krátkou dobu podařilo dosáhnout víc než půlmiliardového obratu a proč se pustili do investorství.

Zima a Janků se potkali během studií na brigádě v klubu, kde pracovali jako produkční. Po čase je bookování kapel omrzelo a rozhodli se vyzkoušet si v tomtéž klubu roli provozních. Během této praxe získali i první zkušenosti s reklamou, když pro kapely vyráběli koncertní letáky a samolepky.

K podnikání je to táhlo odjakživa – lákala je svoboda a možnost si dělat věci po svém. „Když jdete vlastní cestou, vždycky je šance najít nové neprošlapané uličky, které vás mohou dovést k vašim cílům,“ věří Jiří Zima.

Klub proto pustili a pronajali si kancelář, kde se během studií na ekonomce a právech začali marketingovým aktivitám pro kapely věnovat naplno. „Časem se z toho stala taková podnikatelská poliklinika: pomáhali jsme podnikatelům se založením firmy, vedli jim účetnictví a starali se o reklamu,“ vzpomíná Zima.  

Ačkoliv jim to v marketingu šlo, toužili najít a rozjet vlastní produkt. „V té době jsme natáčeli hodně přes GoPro kameru, ale cena GoPro byla dost vysoká a v Česku do té doby neexistovala alternativa. Tu jsme nakonec našli v Číně, riskli to a zkusili přivézt pár stovek kusů na prodej do Česka. Hned se to rozprodalo, tak jsme se do toho v roce 2016 pustili naplno,“ popisuje začátky Daniel Janků. 

Forbes Digital Premium

Chcete číst dál? Tento článek je součástí sekce Forbes Premium

Pořiďte si exkluzivní čtení už od 139 Kč měsíčně! Bez limitů a kdykoliv.