Český cestovatelský startup Daytrip, který během pandemie prožil v podstatě klinickou smrt, se znovu nadechuje k životu. Firma poskytující soukromou přepravu pro turisty mezi městy v pětaosmdesáti zemích po celém světě hlásí získání investice ve výši 6,14 milionu eur včetně dříve získaných konvertibilních půjček. V přepočtu tedy zhruba 150 milionů korun.
A letos by se její obrat navíc mohl podívat na miliardu korun. Investici, která pro Daytrip znamená uzavření kola investiční série A, vedl budapešťský fond Euroventures. Přidružili se ale opět i předchozí investoři z fondů J&T Ventures, Nation 1 VC a Pale Fire Capital.
„Cílem naší investice je pomoci společnosti vrátit se po pandemii na růstovou trajektorii,“ uvádí k čerstvé transakci partner Euroventures Zoltán Tóth.
„Důvěra, kterou do nás Euroventures vložili v podobě nové významné investice, nám umožňuje nejen pokračovat v naší předcovidové exponenciální trajektorii, ale také využít zcela nové a velmi lukrativní příležitosti, které se od té doby na trhu objevily,“ říká Tomáš Turek, generální ředitel společnosti Daytrip a její zakladatel.
Cestovatelský startup Daytrip založil před sedmi lety s Markétou Bláhovou a služba se zprvu orientovala na zámořské klienty cestující do Evropy. Těm nabízela převoz soukromými vozy z místa A do bodu B s lokálním řidičem, který jim poskytl zasvěcený lokální výklad a během cesty s nimi zastavil na některé z místních zajímavostí nebo je zavezl do výborné restaurace.
Smysl to dávalo třeba pro americké turisty, kteří se potřebovali dostat kvůli svému letu například z Vídně do Prahy a chtěli přitom poznat něco nového než jen pohled z okénka letadla. Služba takto oslovila na 300 tisíc cestovatelů a v roce 2019 vykázala obrat patnáct milionů eur, v přepočtu 365 milionů korun.
Pandemie však srazila její byznys téměř na nulu a Tomáš Turek s Markétou Bláhovou museli rychle reagovat na „nový normál“ v cestování. Jejich snahy se upnuly i na americký trh, kde se nakonec uchytili, a našli tak novou byznysovou nohu.
Loni na začátku roku, v době nejtvrdšího průběhu pandemie, Daytripu pomocnou ruku podal fond Pale Fire Capital Jana Bárty, Dušana Šenkypla a Davida Holého, když jim dle informací z médií poskytl stovky tisíc eur formou konvertibilních dluhopisů.
V Daytripu se tak kola stále točila. Spustili nové webové stránky a aplikaci pro zákazníky i pro řidiče a pokračovali v expanzi do dalších zemí světa. V Itálii a Mexiku také testovali nový produkt pro sdílenou přepravu, který se letos dočká dalšího rozšíření.
A jejich snahy se nyní pozitivně odrážejí i v růstu byznysu. „První dva měsíce tohoto roku ukazují na trojnásobný růst v porovnání s rokem 2019. Když se nám to podaří udržet, můžeme se v tržbách dostat na čtyřicet milionů eur, což je miliarda korun,“ neskrývá letošní ambice Markéta Bláhová.