Mathew Carpenter nesnáší třpytky. Tím spíš, když se na vás tenhle lesklý prach vysype z vánočního přání a pak se ho nezbavíte ani po dvou týdnech. Přesně, jako se to Mathewovi stalo před měsícem.
Jenže stejná věc teď tomuhle 22letému Australanovi změnila život, na internetu ho proslavila po celém světě a ještě díky ní vydělal v přepočtu dva miliony korun. Za necelé dva týdny.
Tohle je příběh o tom, že se i dnes dá na internetu vydělat rychle, snadno a bez počáteční investice. A přitom k tomu stačí jeden bláznivý nápad.
Ten Carpenterův zní jednoduše. Existuje na světě člověk, který vás vytáčí a štve? Zaplaťte mi 9,99 australského dolaru (195 korun), dejte mi jeho adresu a já mu kamkoliv po světě doručím obálku plnou třpytek, které se vysypou, když z obálky vytáhne dopis se vzkazem, proč vás naštval.
Jen si to zkuste – barevná smítka budete mít úplně všude.
Jenže hned první den provozu se to tak trochu zvrhlo. Poté, co se Carpenterovy stránky ShipYourEnemiesGlitter.com začaly šířit po sociálních sítích, pod náporem návštěvníků na chvíli zkolabovaly, za 24 hodin měly jeden milion zhlédnutí, na Facebooku a Twitteru si je sdílelo 270 tisíc lidí a jejich autorovi přišly dva tisíce objednávek.
Carpenter tak za jediný den vydělal přes 20 tisíc dolarů. „Zdá se, že lidé mají nepřátel opravdu hodně,“ smál se. Jenže brzy ho smích přešel. Z nečekaného zájmu o jeho „start-up“ se mu totiž pořádně zatočila hlava a on přestal stíhat.
„Zájem byl obrovský a to jsem nečekal. Měl to být takový malý projekt, celé to byla vlastně jen legrace. Jenže z nějakého důvodu to začalo vydělávat peníze,“ kroutí hlavou Carpenter. „Jsem přesný opak typického podnikatele. Řešil jsem s někým nějaký problém, nevyřešil jsem ho, tak teď tenhle problém rozesílám hromadně masám lidí,“ dodává autor.
V polovině ledna, jen pár dní po spuštění stránek, toho měl Carpenter už plné zuby. „Prosím, přestaňte všichni kupovat tyhle hrozné třpytky. Už toho mám dost,“ napsal na internet, pozastavil příjem objednávek a své stránky nabídl k prodeji na online tržišti se start-upy Flippa.com.
Už v té době se na internetu objevilo několik klonů jeho webu, které se snažily vydělat na stejném nápadu. Takže Carpentera reakce zájemců už po šílenství, které stránka vyvolala, nejspíš nepřekvapila. Za pár dní se totiž dražba vyšplhala až na částku 85 tisíc dolarů, za které nakonec Carpenter svůj byznys také prodal.
Takže si při otevírání obálek dejte zase radši pozor.