Tohle není příběh o Alence v říši divů, ale o Brigitte v říši krásy. Rakouská manažerka už 33 let pomáhá budovat světovou kosmetickou jedničku a poslední roky vede český, slovenský a maďarský L’Oréal. V rozhovoru nabízí pohled do světa, který se skrývá za skutečnými i virtuálními zrcadly.
Když v roce 1909 mladý chemik Eugène Schueller vytvořil inovativní barvu na vlasy Oréale, těžko mohl vědět, že tím právě položil základní kámen kosmetického impéria, které jednoho dne bude kralovat světu krásy. L’Oréal má za sebou 113 let existence a skoro třetinu téhle doby je jeho součástí i Brigitte Streller.
Energická Rakušanka, která dnes vede českou, slovenskou a maďarskou pobočku, spojila s francouzskou firmou celou svoji kariéru. Pracovala pro ni ve Vídni i v Paříži, otvírala pobočky v Srbsku a Bulharsku a řídila firmu v devíti zemích jadransko-balkánského regionu. Největší výzva ale přišla až v roce 2020, kdy nastoupila na svůj současný post.
„Do Prahy jsem přijela 1. března a 12. března jsme kvůli covidu zavírali kanceláře. Z 600 lidí jsem potkala jen pár a zbytek jsem viděla osobně poprvé až po půlroce. Do té doby jsem řídila deset národností ve třech zemích na dálku, aniž bychom měli šanci se pořádně poznat. Naštěstí to fungovalo dobře, ale na rozjezd to bylo náročné sousto,“ líčí Brigitte Streller v jedné ze zasedaček pražské pobočky.
Scházíme se po více než půlročním domlouvání rozhovoru. Kalendář rakouské manažerky je totiž nabitý stejně jako portfolio kosmetického obra, pod kterého dnes vedle značky L’Oréal Paris spadá několik desítek hráčů od Garnier a Maybelline přes Vichy, La Roche-Posay, Lancôme a Kiehl’s až po beauty divize módních značek Ralph Lauren, Giorgio Armani či Yves Saint Laurent.
A zatímco čtenář by mohl čekat povídání o rtěnkách a krémech, točí se náš rozhovor okolo témat jako virtuální realita a umělá inteligence. „Spousta lidí nás vnímá jako marketingovou firmu, ale L’Oréal byla od počátku hlavně výzkumná a inovační společnost. V poslední době se chceme navíc profilovat stále více jako beauty tech company, tedy kosmeticko-technologická firma,“ říká Streller.
Mezi první vlaštovky patří akvizice firmy ModiFace a virtuální zrcadla, ve kterých si zákazníci mohou vyzkoušet make-up nebo barvu na vlasy. Jejich masivní rozvoj urychlil covid, kdy byly zavřené kamenné obchody a ani po jejich znovuotevření nebylo bezpečné používat klasické testery.