Bude tomu rok, co obuvnickou firmu Botas převzaly zlínské Vasky. Botas byl tehdy zachráněn a značka ambiciózně expanduje.

Ředitel společnosti Botas Vít Staněk pro server E15 uvedl, že obrat firmy loni dosáhl 25 milionů korun bez DPH, což je výsledek za tři čtvrtletí od převzetí loni v dubnu. Sedm měsíců stačilo firmě k tomu, aby překonala výsledek za předchozí rok.

„Jsme na třiceti milionech korun a naším cílem je dosáhnout do konce roku alespoň dvojnásobku. Předvánoční sezona nám může výrazně pomoci,“ řekl Staněk E15.

Botas je od převzetí dceřinou společností Vasky, jejímž zakladatelem a šéfem je Václav Staněk, člen našeho žebříčku 30 pod 30. V současné době generuje zhruba čtvrtinu obratu skupiny. „Letos jsme dokonce překonali výsledky z roku 2022, kdy firma fungovala ještě pod předchozím vedením,“ říká Staněk. Firma Botas byla přitom před akvizicí v likvidaci a spekulovalo se, zda nadobro zanikne.

Teď firma plánuje spustit nový e-shop, který otevře společnosti Botas dveře k zahraničním zákazníkům. „Na vývoji pracujeme více než osm měsíců a po jeho spuštění si budou moci lidé objednat boty odkudkoli,“ říká Staněk. S bratrem podnikl cestu do Asie, aby se pokusili proniknout na tamní trh. Bratři také hledali potenciální kupce v Číně.

První kamennou prodejnu se jim podařilo otevřít v Praze na začátku tohoto roku. V plánu je také otevření prodejny v Bratislavě. „Zároveň se příští týden v sobotu na Černém Mostě otevře první concept store v Praze. Bude rozdělen na dvě poloviny, přičemž jedna polovina bude věnována Botas a druhá Vaskám,“ prozrazuje šéf společnosti.

Letos na jaře se společnosti podařilo navázat spolupráci s Footshopem, velkým internetovým prodejcem obuvi. Firmy spolu spustily kolekci Goodbye Nostalgia, které předcházela výrazná marketingová kampaň.

„Kolekce se prodává velmi dobře a plánujeme její rozšíření. Díky tomu, že Footshop je velkým hráčem na evropském trhu, jsme se dostali i do dalších zemí,“ shrnuje spolupráci mezi společnostmi Staněk.

Firma od záchrany prodala více než 22 500 párů bot. „Na českém trhu je naším nejúspěšnějším modelem Botas Iconic, na Slovensku je to Botas Classic,“ porovnává Staněk oba trhy.

Botas letos zahájil také prodej oblečení, konkrétně triček, ponožek, čepic, mikin a tepláků. Podle Staňka nejvíce táhnou právě tepláky. Celkově by se měla oděvní divize podílet na obratu firmy necelými deseti procenty.