Zkuste si to vybavit. Je vám pět let, je večer, vy už ležíte v postýlce a čekáte, až vám maminka přijde dát pusu a povytáhne vám peřinu až ke krku, abyste se do ní mohli pořádně zachumlat.
Je tam? Ten pocit, kdy víte, že někomu opravdu záleží na tom, abyste se cítili co nejlíp? Mně se vybavil, když jsem zjistil, že někdo takový je i kdesi v Německu. Asi v Ingolstadtu, v nějaké kanceláři plné němčiny, počítačů a hrnků s kafem.
Ten někdo totiž udělal z dnešního pohledu nesmyslnou věc. Jenom proto, abyste poznali, že tam zhruba čtyři sta kilometrů na západ na vás myslí. On, i když klidně to mohla být i ona, vymyslel a hlavně prosadil, aby se v Audi RS 6 Avant performance dalo pryč něco, co všichni ostatní přidávají: zvuková izolace.
Izolace nezmizela všechna, ale ubylo jí tak akorát, abyste se mohli zase příjemně zachumlat. Nikoli do peřiny, ale do zvuku benzinového osmiválce. Do jeho klepání, výbuchů, točení lopatek a všech dalších zvuků, které nejspíš milujete, když vás zaujalo tohle audi. Teď na dvě a půl minuty přestaňte číst a poslechněte si, jak to zní těm, kteří zůstali stát venku:
Jasně, i v RS 6 Avant je někde pod kapotou ukrytý hybrid, ale nenechte se tím znepokojovat. Asi tam být musí, nicméně zábavu nekazí a hmotnost auta se i tak pořád drží plus minus na dvou tunách. Takže v pohodě. Navíc máte k dispozici výkon 630 koní. Na kombík, do kterého vedle rodiny můžete do kufru nacpat ještě sekačku, nebo dva německé ovčáky (nikdy to nekombinujte dohromady), to není vůbec špatné. Vlastně těžko by to mohlo být lepší.
Za volantem se budete usmívat, chvílemi možná trošku potit, ale pořád s úsměvem. Audi totiž může teoreticky uhánět rychlostí až 305 kilometrů za hodinu, přičemž na stovku se dostanete za 3,4 sekundy. Předtím však vyndejte tu sekačku i vlčáky. A vlastně i rodinu.
Rovně a rychle ale zvládne jet i Škoda Kodiaq RS. Vy se však chcete v zatáčkách bavit, ne kolíbat. V RS 6 Avant jen přepněte do sportovního režimu. Auto se sníží, ztuhne a na plyn reaguje stejně rychle jako senioři na zlevněné máslo. Nebo si začněte hrát s nastavením, která si můžete uložit, typicky podvozku, motoru či třeba posilovače řízení, a vystřelí vás to ještě výš.
Podvozek spojený s aktivními tlumiči nedovolí, aby se auto naklánělo a nedovolí ani to, že by kola ztrácela kontakt s asfaltem. Limity, na něž jste byli doteď zvyklí, se najednou posunuly. Nejspíš i za vaše řidičské schopnosti. Nevím jak, ale nastavení zároveň zařídí, že ani na středočeských tankodromech si s obřími dvaadvaceti palcovými koly nevymlátíte zuby.
Samozřejmě může nastat situace, kdy budete potřebovat co nejdřív zastavit. Třeba když se opět rozhoří podzimní boj mezi myslivci a divočáky a ti nešťastníci se v úprku začnou vrhat kamkoli, aby unikli rozdováděnému nepříteli. Pokud se tedy takový jedinec v potrhaném zeleném oblečku nečekaně zjeví na silnici, spolehněte se, že karbon-keramické brzdy, které vás zastaví skoro na fleku, zaručí, že dezorientovaný myslivec přežije i do dalšího honu.
AUDI RS6 Avant performance
Audi RS 6 Avant performance
Komfortní a sportovní interiér
Foto Audi
Když se za volantem vyřádíte, v klidu ho pak můžete přenechat o něco méně řidičsky impulzivní manželce, přepnout na režim comfort a spokojení budete oba. Máte dvě auta v jednom. S tím už se dá doma pracovat, pokud musíte nějak rozumně vysvětlit, že si chcete koupit kombík za tři a půl, s příplatky pak klidně i víc než za čtyři miliony korun.
Anebo taky ještě za víc. Jen to bude muset být útrata za limitovanou verzi Audi RS 6 Avant GT, která vznikne jen v počtu 660 kusů pro celý svět a pouze šest jich s cenovkou 5,5 milionu dorazí i do Česka. Výkon zůstává na 630 koních, zrychlení je kratší o těžko poznatelnou desetinu sekundy a beze změny zůstává i maximální rychlost 305 kilometrů za hodinu.
Co je jiné? Z těch vizuálních záležitostí například speciálně tvarovaná kapota a blatníky z karbonu, spoiler nad oknem víka kufru, chybějící ližiny na střeše a především možnost barevné kombinace, která odkazuje na závodní speciál z konce osmdesátých let, kdy Audi do amerického šampionátu cestovních aut nasadilo bestii Audi 90 Quattro GTO s přeplňovaným pětiválcem s výkonem 720 koní.
Audi 90 quattro IMSA GTO a Audi RS 6 Avant GT. Foto Audi
Audi 90 quattro IMSA GTO a Audi RS 6 Avant GT. Foto Audi
Co zvenku vidět není, jsou karbonová skořepinová sedadla nebo možnost manuálního nastavení pružin, což dovolí podvozek posunout o pár centimetrů směrem k zemi. Majitel auta na to samozřejmě vedle instrukcí a manuálu dostane i speciální nářadí. Nově naladěný je taky zadní sportovní diferenciál. Prostě krásná záležitost v době, kdy je jasné, že éra takových strojů končí.