Petr Horák v PPL, kterou založil jeho otec a později ji prodal, začínal tiskem etiket. Dnes už jednu z největších zásilkových firem u nás pátým rokem vede.

Tohle není úplně typický příběh CEO. Petr Horák, jenž posledních pět let šéfuje PPL, v téhle firmě dospíval. Zná ji od mládí a spojil s ní celý svůj profesní život. Mohl to klidně být příběh velké rodinné firmy. Otec Petra Horáka, který PPL založil, ji ale chtěl dostat dál do Evropy. A tak ji, už skoro před dvaceti lety, prodal DHL.

Ani pak ale nezačíná klasický příběh. Pavel Horák, muž, který v polovině devadesátých let začal budovat zásilkovou službu PPL, totiž po prodeji koncernu DHL hned neodešel. Neodešel ani po pár měsících, jak bývá zvykem. Podnik vedl dalších deset let. A spolu s ním ve firmě zůstal i jeho syn.

„Že ji budu jednou řídit? To mě vážně nenapadlo,“ říká dnes při té vzpomínce Petr Horák. Pojďte se s ním vydat na cestu CEO, která nebyla jistá ani jednoduchá. Petr Horák měl po pár semestrech studia na matfyzu a potřeboval přivýdělek. Táta ho vzal do firmy a tehdy jednadvacetiletý student začal tisknout etikety na balíky.

Forbes Digital Premium

Chcete číst dál? Tento článek je součástí sekce Forbes Premium

Pořiďte si exkluzivní čtení už od 139 Kč měsíčně! Bez limitů a kdykoliv.