Stále je členem dozorčí rady e-commercové společnosti MMS Digital, teď přebírá jeden z jejích nejúspěšnějších projektů. Po odkoupení podílů společností Rockway, Genesia Investments a většinového vlastníka MMS Digital se Marek Rosenbaum stal jediným investorem portálu pro prodej a pronájem nemovitostí Bezrealitky. V plánu má hlavně expanzi do dalších zemí Evropy.
Rosenbaum, známý především jako jeden ze zakladatelů Tacomy, která už dnes patří do kolosu mezinárodních poradenských společností RSM International, není ve světě investic žádným nováčkem. Od roku 2016 působí v dozorčí radě už zmíněné MMS Digital, dceřiné společnosti Media Bohemia, která kromě Bezrealitky dříve provozovala například UrbanStore.cz.
Podnikatel zároveň vlastní podíly ve strojírenských akciovkách nebo v investičním fondu Hoya. Zkušenosti má i z několika státních firem.
Hodnotu aktuální transakce, při níž získal jak českou, tak slovenskou verzi portálu, drží podnikatel pod pokličkou, společníkem se však stává ve velmi růžovém období. V průběhu tří let platformě vzrostly tržby téměř o 250 procent a z 11,5 milionu v roce 2016 se loni vyšvihly na 40 milionů. Letos si společnost brousí zuby na prolomení 50milionové hranice.
V čele společnosti zůstává i s novým majitelem Hendrik Meyer. Právě jemu totiž dnes už bývalí vlastníci připisují zásluhy za současné tržební žně. CEO s grácií ustál i minulé čtvrtletí, které se svými pandemickými opatřeními prospívalo právě online obchodníkům, prodejce bytů, jak se zdá, nevyjímaje.
Poslední kvartál byl pro Bezrealitky dokonce nejsilnějším v historii a i s celorepublikovým lockdownem se mu podařilo zprostředkovat přes 12 000 pronájmů a skoro 2000 prodejů domů a bytů. Podíl na trhu, který společnost v současnosti zaujímá, představuje asi 10 procent v prodejích a 20 procent v pronájmech rezidenčních nemovitostí. V Praze se pak díky ní pronajme skoro 40 procent všech bytů.
S novým vlastníkem přicházejí i nové ambice. Prodeje a pronájmy bez makléře za poslední rok stouply o 14 procent a nový vlastník portálu si tak slibuje přerod ze startupové fáze do plně stabilizovaného byznysu. „Jedním z hlavních cílů je teď zpřístupnit v plně online prostředí možnost uzavření prodeje včetně financování,“ přibližuje svoje plány Rosenbaum.
„Jsme připraveni dále rozšířit počet nabízených nemovitostí a poskytnout k nim největší množství dat a informací na trhu včetně tržního ocenění,“ dodává majitel s tím, že loňský vstup na Slovensko představoval pouhý začátek plánované expanze.
Teď jsou prý na řadě polský, maďarský a rumunský trh. Na konci nové fáze pak podle plánu stojí gigant pro přímý prodej a pronájem nemovitostí, který působí v celé střední i východní Evropě.