Internetový obchod s teniskami Footshop zopakuje více než miliardové tržby. Podle zakladatele Petera Hajdučka si při silné vánoční sezoně může firma sáhnout až na tržby ve výši 1,35 miliardy korun.

Pořádně si utáhněte tkaničky, český Fooshop byznysově sprintuje vpřed. Poslední zářijový pátek oznámil prodejce bot, s jehož akciemi se obchoduje na pražské burze, očekávané výsledky pro rok 2024. Tržby za tento rok by se měly podle zakladatele Footshopu Petera Hajdučka pohybovat mezi 1,25 až 1,35 miliardy korun. Více než tři čtvrtě z toho obstarali zahraniční zákazníci.

První pololetí letošního roku bylo pro internetového prodejce rekordní. Tržby ve výši 644 milionů korun znamenaly meziroční nárůst o 35 procent. Taktéž provozní zisk raketově vyskočil: meziročně o 36 milionů. Tím se firma vyhoupla z červených čísel do zisku ve výši třicet milionů korun.

Zisk EBITDA dosáhl za první pololetí roku 2024 na číslo 55 milionů korun, zatímco za stejné období vloni činil osmnáct milionů korun.

Při povedené sváteční sezoně Footshop očekává, že by se zisk EBITDA mohl pohybovat mezi devadesáti až sto deseti miliony korun. To je odhad výrazně vyšší oproti původní predikci, která činila 73 až 83 milionů korun.

Za tím může být i širší rozkročení segmentu společnosti. „Až doteď stál Footshop hlavně na lifestylových teniskách, nyní jsme ale vstoupili do segmentu profesionální sportovní obuvi. Spojování sportu a lifestylu je nyní světový trend, na který tak reagujeme,“ říká Hajduček.

Součástí úspěchu Footshopu je intenzivní růst v Polsku, kde bude ve Varšavě značka otevírat první kamenný obchod. Dosud tak učinila na Slovensku, v Maďarsku či Rumunsku. Přesto chce podle Hajdučka firma ve svém jádru zůstat e-commercovým hráčem.

info Foto Footshop
Zakladatel teniskového úspěchu Peter Hajduček. Foto Footshop

Footshop také začal s produkcí vlastní privátní značky stejného jména. „Průměrná marže je čtyřicet procent, vlastní zboží zvládáme prodat s marží šedesát procent. Navíc je každý takový kus reklama sama o sobě,“ dodává zakladatel Footshopu.

Kromě toho se Hajdučkovu týmu podařilo domluvit i spolupráci s globálním gigantem Adidas, který pro obchod vyrobil speciální induvidializovanou edici tenisek. Podobnou spolupráci firma představila i skrze provokativní kampaň s českým výrobcem bot Botas. To, že jde o kampaň, se ukázalo až později. Na první pohled působila jako vandalismus prodejny.

info https://forbes.cz/premium/#start

Internetovým teniskářům hrály do karet i makroekonomické faktory jako kurz koruny i růst poptávky. Za zmiňované první období na e-shopu nakoupilo 621 tisíc unikátních zákazníků, oproti loňsku jde o nárůst zákaznické základny o padesát tisíc lidí.

Kromě své značky Footshop oživuje i značku Queens, kterou před lety koupil a která momentálně generuje tržby kolem dvě stě milionů korun. Značka též dostane vlastní kamenný obchod v Praze na ulici 28. října.