„Chtěla jsem přesvědčit všechny, že nejsem protekční spratek,“ říká Jana Stránská o začátcích ve firmě, kterou založila její maminka Eva Štěpánková hlavně proto, aby je obě uživila. Ředitelka rodinné kosmetické firmy Ryor byla hostem Forbes Byznys podcastu.

V devatenácti tam Jana Stránská oficiálně začala pracovat, s Ryorem ale žije celý svůj život. Kosmetická společnost, která i po víc než třech dekádách stále vyrábí v Česku, totiž původně vznikla v jejich rodinném domku. 

„Byla jsem jedno z prvních dětí, které mělo v pokojíčku televizi, když mě při důležitých jednáních potřebovali na chvíli uklidit ke Krtečkovi,“ směje se Jana Stránská, dnes ředitelka Ryoru. Vášeň ke kosmetice se v jejich rodině evidentně dědí. 

Rodinná firma je podle ní jako vrtulník, jehož vrtule se musí neustále točit. „Pro nás není klíčové, jestli u nás zákazník nakoupí jednou, ale to, jestli se vrátí. Nechceme tvořit trendy, chceme tvořit produkty, které s námi budou deset a více let,“ říká Jana Stránská o firmě, jejíž největší pýchou je vlastní vývoj krémů a další kosmetiky.

A stejně tak je podle ní důležité, aby si ženy základní produkty mohly dovolit. A proto drží ceny. „To raději budu vysvětlovat, v čem jsme machři a za co neutrácíme, abychom dokázali udržet naši cenovou politiku,“ popisuje.

V posledním roce přitom prošel Ryor velkou proměnou: spustili nový e-shop, inovují design obalů, investovali do technologií, což se jim teď vrací více než desetiprocentním růstem a odhadovanými tržbami 145 milionů korun.

Jak poznat ve firmě žábu na prameni? Bez jakých látek se současná kosmetika neobejde? A proč umějí být zvláště ženy na sociálních sítích nesmírně kruté? O tom všem mluví Jana Stránská z Ryoru v čerstvé epizodě našeho podcastu.